
Márpedig egy amerikai újságírónő a New Yorker-nek írt eszmefuttatása nyomán a Facebook elemző csapata most alaposan nagyító alá vette boldogságunk apró jeleit, és több oldalas értékelésben vizsgálták a legnépszerűbb “ online nevetés” kifejezéseket.
A vizsgálat alanyául a Facebook-nál egy májusi hetet választottak ki, mely bejegyzéseinek és megjegyzéseinek 15%-a tartalmazott valamilyen nevetésre utaló szót vagy emoji-t. A legnépszerűbb kifejezésnek a “haha” bizonyult, bár a fiatalok és a nők körében inkább az apró nevető arcocskák, míg a férfiaknál a “hehe” lett a nyertes.
![]() |
Érdekes, hogy míg néhány évvel ezelőtt nagy divatban volt a laugh-out-loud rövidítése, a LOL, most már csak az esetek kevesebb, mint 2%-ában használják ezt a kifejezést a vidámság leírására. Ráadásul a LOL a vizsgált “online nevetések” közül a legidősebb átlagos használói korosztállyal dicsekedhet, hiszen túlnyomórészt a 26-28 évesek választják ezt a rövidítést. A fiatalok körében pedig az emojik a legnépszerűbbek, melyek fő használó tábora a 18 évesek közül kerül ki.
Ha kíváncsi további statisztikákra az “online nevetési” szokásainkról, akkor a Facebook mindenre kiterjedő összeállítása egy remek kiinduló pont lehet a témában.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!