
A sokak által ismert, Google Analytics lehet az egyik leghasznosabb eszközünk ebben az esetben. Koncentráljunk néhány, általunk legfontosabbnak tartott tényezőre, mint a havi egyedi látogatók száma vagy a honlapunkon eltöltött idő. Fontos, hogy a frissítés előtti eredményeket tekintsük alapnak, és onnan próbáljuk javítani adatainkat.
Hasonlóan érdekes lehet a Google Webmaster Tools, mellyel figyelemmel kísérhetjük, hogy a Google kereső miként látja honlapunkat. Ez azért is fontos, mert hamar rámutathat nem működő vagy nem található lapokra honlapunkon, melyek esetleg épp a “felújítás” során sérültek vagy hibásodtak meg.
Fontos, hogy figyeljünk az egyes lapok URL-jére - még a sokadig “ / “ után is - és igyekezzünk elkerülni mindennemű változtatást bennük. A Google adatbázisa minden egyes URL-hez külön gyűjti az információkat, melyek idővel szépen előrébb segíthetik portálunkat a keresőtalálatok között. Elég csupán egy betű változtatás, és máris oda a sok éves kemény munka.
Egy másik fontos elem, hogy igyekezzünk a honlapunkon található lapok számát viszonylag fixen tartani. Ha tömegesen csökken az oldalak száma, akkor az egész honlap Google értékelése jelentősen visszaeshet, ha pedig hirtelen megugrik, akkor a Google manipulációt vagy mesterkedést gyaníthat.
Végül nem szabad elhanyagolni, hogy a Google nagyon szigorúan figyelembe veszi, hogy milyen gyorsan tölt be weblapunk. Már a tervezésnél fontos erre nagy hangsúlyt fektetni, mert egy villámgyors honlap akár komoly előnyt is adhat nekünk a versenytársakkal szemben. Hasznos lehet ebben a kérdésben, például a gtmetrix.org, mellyel a weblapja sebességét tesztelheti.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!