Mindenki mással szórakozik?! Mindenki máshol szórakozik?! Hogy érheted így el a célcsoportod?

Mindenki mással szórakozik?! Mindenki máshol szórakozik?! Hogy érheted így el a célcsoportod?
Hol és miként találhatjuk majd meg a média- és a reklámfogyasztókat, a terméket vásárlókat, szolgáltatást igénybe vevőket, ha a nézőknek már megvan a lehetősége arra, hogyhogy egymástól függetlenül, de például egy helységben (nappali) mást és mást nézzenek? A szeptember 17-i Reboot Hungary-hez kapcsolódó cikk.

Hol és miként találhatjuk majd meg a média- és a reklámfogyasztókat, a terméket vásárlókat, szolgáltatást igénybe vevőket, ha a nézőknek már megvan a lehetősége arra, hogyhogy egymástól függetlenül, de példáulegy helységben (nappali) mást ésmást nézzenek? A szeptember 17-i Reboot Hungary-hez kapcsolódó cikk. Rövid: Hol lesznek elérhetőek a médiafogyasztók a szórakoztatás online terében? A szeptember 17-i Reboot Hungary-hez kapcsolódó cikk. A figyelemgazdaság újrafelosztása, a média szilánkosodásával magával hozza a hirdetések és az előfizetések értékesítési módszertanának újragondolását.

Figyelem! Robbanásveszély a média világában! Minden a feje tetejére állhat!


Új piacok nyílnak, bárki találhat bennük új érdekeltségeket. Reboot Hungary - Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Adás:
2020. szeptember 17., 15.00 óra

Megjelentek a felforgatók. A diszruptív innováció mind a technológiában, mind a média üzleti modelljeiben erős befolyással van már ma is! Láss példát a taxizás esetében az Uber, a szállodaiparban pedig az Airbnb felforgató hatásaira. De éppen úgy ide tartozik a VHS és a bakelit – és még sok más – dolog is.

Vajon mit hoz a holnap?

Hamarosan elérkezik a médiafogyasztás teljes szabadságának időszaka. A „tévénézők” akkor és ott fognak tévét – akarom írni audiovizuális – tartalmat fogyasztani méghozzábármilyen képernyőn (tévé, mobil, monitor) amikor és ahol csak megkívánják azt s csak arra fizetnek majd elő, amit nézni szeretnének.

Már manapság is egyre többen mondják le a kábeltelevíziós előfizetéseiket és térnek át az abszolút „csak"” internet-előfizetéssel használatos online média- és tévé fogyasztásra. Természetesen itt is lehet nézni a hagyományos, ún. lineáris programú televíziós csatornákat, de sok minden más online videós tartalom is elérhető.

A legismertebb online televíziós márkák (csatornák) a YouTube, a Netflix, az HBO Go, de a többi közösségi média videóra épülő szolgáltatásairól se feledkezzünk meg.

A kábeles előfizetés lemondásának folyamatát szakszóval úgy hívják: cord-cutting. A médiafogyasztók teljes online történő átállása az USA-ban mára óriási mértéket ért el: folyamosan, nagy számban mondják le az ún. kábeles előfizetéseket. Hazánkban sincs már messze, hogy a fenti két folyamat pozitív és negatív inflexiós pontjai találkozzanak és beinduljon az exponenciális növekedés és csökkenés. A tartalomszolgáltatóknak új üzleti modelleket kell felállítaniuk – a tartalomgyártóknak, a tévécsatornának és a tartalomterjesztőknek is van feladata bőven.

Felismerés, elfogadás, kezelés, megoldás

Tehát átalakul a teljes média és marketing értéklánca. A helyszín- és screen-független fogyasztható egyedi műsorok vagy csatornák további súlyos és elgondolkodtató, megoldandó feladatokat is adhatnak:

Például:
- Ha sok a reklám, a felhasználó nem fizet majd elő.
- Komoly feladat lesz a szórakoztatás éterében a reklámfogyasztók megtalálása és bemérése majd az adatok rendszerezése így és hirdetéselésérsek módszertanának kidolgozása.

A változásokat a médiafogyasztók közvetlenül visszaható igénye kényszeríti ki! Lehet erről nem beszélni, de – mint a múltkori (link) cikkemben is írtam – a médiafogyasztók döntéseit nehezen lehet befolyásolni. Ők döntenek, és nekünk annál fájdalmasabb lesz az átállás minél később ... De nem károgok tovább. Értünk mondom, nem ellenünk!

Egy konkrét változást szeretnék megemlíteni és az által érzékeltetni, hogy mi ennek a folyamatnak a következménye: rádióújságok helyett jönnek az ajánlók (lásd Spotify típusú ajánló rendszerek a zenehallgatásban) - mikor mit nézzél; csak egy kis fotó jelenik a képernyőnkön. Milyen viszonyba kerülhetnek egymással a reklámok és az addiktív (öntanuló, személyre szabott) ajánlók? De ez most tényleg csak felvetés volt a sok közül.

A reklámkerülőkről eddig is hallottunk és éreztük hatásukat is. Na de ha a médiafogyasztók vándorolnak, hogyan fogjuk tudni lekövetni őket, hogy ott hirdessünk, ahol valóban vannak/lesznek? Ki tud rá majd megoldást nyújtani?!

Minden a feje tetejére állhat! Reboot Hungary - A médiafogyasztók választásának diadala ez!

Mi pedig közvetlenül, gyorsan, vagy inkább azonnal tapasztaljuk ennek hatásait!

A reklámpiac problémái lényegesen nagyobb hatással vannak a hagyományos televíziós médiapiac átalakulására, mint azt elsőre gondolnánk. A hirdetésekkel dúsított tévéműsorok másnapi, pl. youtube-os megismétlése is gyorsítja ezeket a folyamatokat.

Rontja a helyzetet, hogy a környező országokhoz képest Magyarországon a legolcsóbbak a tévés reklámárak. Ez a versenypiac legrombolóbb hatású versenyeszköze (más jelzőt nem merek használni).

Ennek hatása például, hogy nem jut pénz a szűkösebb napokra, nem jut pénz a fejlesztésre, a teljes magyar média önfenntartására is negatív hatással bír.

A bizalom kialakulása és a pontos, valid mérések közti kapcsolatról, valamint a további problémákról nem is beszélve... Minden mindennel összefügg. Az online televíziózás helyet követel magának és hosszú távon a jelenlegi üzleti döntések is inkább ennek a folyamatnak kedveznek. Emellett itt van az audiós/rádiós podcast piac is... Minden a feje tetejére állhat.

Holnapután egy „vérpezsdítő” előadássorozatot nézhetünk és hallgathatunk meg, sok más társpiaci szereplővel együtt.

Ingyenesen (is) lehet regisztrálni itt: reboothungary@digitalhungary.hu

Résztvevők és előadásaik:

  • Hegyi Nóra (Kolibri Pictures): A szórakoztatás és a figyelem vándorlása

  • Takács Zoltán: Elhagytam a nappalit és még jobban kiszolgálom a médiafogyasztót

  • Schneider Henrik (Vodafone): Átalakuló vágyak, átalakuló igények, alkalmazkodó üzleti modellek

  • Hampuk Richárd (Red Lemon/Betone Studio): Figyelj a hangomra, mi sem teszünk mást

  • Büchler András (Libri Kiadói Csoport): A kultúrára továbbra is igény van. Átalakuló olvasási szokások és a digitális tér találkozása.

  • Weiler Péter: A médiafogyasztó én vagyok. Döntök, ahogy döntök.

I .: Rapid regisztráció (ingyenes): Küldj egy e-mailt az alábbi e-mail címre: r eboothungary@digitalhungary.hu A tárgyba a következő szükséges beírást: RebootHungary regisztráció. Szöveget írnod nem kell, csak a teljes nevedet add meg, kérlek szépen. 

II .: Hozzájárulok a webinárium fenntartásához: itt kell regisztrálni és 1.500 forint + Áfa összeggel többetsz a webinárium költségeihez (számlát hasonló adunk), köszönetképpen 10% kedvezményt biztosítunk a következő, általuk választott, a Media Hungary vagy az Internet Hungary konferencia belépőjének árából. 

Regisztráció itt. - AJÁNLOM  FIGYELMETETEBE: "The big Screen" felhívásunkat!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!