A marketing, sales és a reklám világában a digitalizáció már nem a jövőt jelenti, alaposan átalakította a teljes szakma teljes működését. A változások pedig továbbra nem állnak le, sőt egyre csak gyorsulnak. Folyamatosan tanulni kell, és az is változik, hogy hogyan és kitől érdemes tanulni. Nem csak a saját szűken vett piacunkat, versenytársainkat kell figyelnünk: sorra jelennek meg az újabb és újabb kihívók, olyan területekről is, amire nem is számítunk. Ezért nem csak akarni, merni is kell nem csak tanulni, de másképp tanulni.
A tanuláshoz való hozzáállásunkon kell változtatnunk. Ez nem csak az egyéneket, de a szervezeteket is új kihívás elé állítja. Kozma-Vízkeleti Dániel pszichoterapeuta arról tart előadást, hogy mitől lesz a tanulás, és így a tudás örök. Ehhez azt is tudnunk kell, hogy nekünk a saját életünkben, a munkánkban mi a fontos, ehhez kell az inspiráló információkat megtalálni: a digitális világban már szinte minden előttünk van, de nagyon nem mindegy, hogy mihez és főképp mikor nyúlunk.
Kozma-Vízkeleti Dániel |
Hiába az elmúlt évek robbanásszerű átalakulása, továbbra sem lesz megállás a kommunikáció és a médiaszektor átalakulásában. Két út áll előttünk: vagy az újdonságok hullámai elsodornak, vagy meglovagolva azokat messze juthatunk. Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség elnöke azt fogja megmutatni, milyen iparágakra kell figyelnünk, mit mutatnak a külföldi trendek, mi vár ránk a közeli és a kicsit távolabbi jövőben. Ahelyett, hogy passzívan tűrjük az átalakulást, keressük az új lehetőségeket: aki elé megy a változásnak, nyerhet is rajta, új szolgáltatásokat, termékeket találhat ki, új piacokat találhat. Ne csak nézzük a globális átalakulást, hanem menjünk elébé!
Gulyás János |
Aki nem fogadja el ma az átalakulást, még kitarthat, de előbb-vagy utóbb úgyis rákényszeríti a piac az elfogadásra. Horváth László, a kaliforniai Active Media tulajdonosa tudja miről beszél, hiszen az átalakulást nem csak figyelte, hanem testközelből élte át az amerikai televíziós piacon. A Netflix és társai kihívása számos tévétársaságot felkészületlenül ért, de a legnagyobb amerikai kábel- és technológiai cégek inkább elébe mentek a változásoknak. Ki mertek lépni a klasszikus tévés piacról, és ma már ők a kihívók más területeken is. Hogyan érték ezt el, mit csináltak jól, és miben hibáztak – mindez kiderült Horváth László előadásából.
Horváth László, az Active Media tulajdonosa |
De nem csak Amerikában lehet nagyot álmodni: Litkai Gergely 2008 és 2012 között vezette a Comedy Central magyarországi csatornáját, és tette országosan ismeretté és nézetté. Váltani is tudott: jelenleg a Dumaszínházat vezeti. Litkai előadásában az arany középút fontosságára hívja fel a figyelmet: olyan nagyra hazai vállalkozás a legtöbb piacon nem nőhet, mint a nagy nemzetközi szereplők. A királyok között azonban hercegek még lehetünk: ehhez a konkurenciát le kell küzdenünk, de azért túl nagyra sem nőhetünk. A globális szereplők ma már árgusan figyelik a felnövő konkurenciát, digitális rendszereik egy ponton túl már lehet nem is értünk, hanem ellenünk dolgoznak – erre időben fel kell tudni készülni.
Litkai Gergely |
Az új technológiák teljesen átalakítják a megszokott interakciókat a kommunikációs térben. A mesterséges intelligencia, az identitás átalakulása új kapcsolati rendszereket hoz létre. A Nemzetközi Telekommunikációs Ügynökség (ITU) szakértője, Lara Srivastava a személyes adatok árucikké válásáról fog beszélni, és hogy ez mit is jelent a vállalatok üzleti modelljére, nem utolsósorban a mi mindennapjainkra vonatkozóan.
A jövő senkinek nem ígérkezik könnyűnek: ahhoz, hogy sikeresek legyünk, fel kell gyorsulnunk, fentről kell látnunk a folyamatokat, az ígéretes lehetőségekre gyorsan és pontosan kell lecsapnunk. Stratégáké a jövő, erről fog beszélni Porkoláb Imre: aki karrierje során a Pentagonban is dolgozott. A katonai kíméletlen hatékonyságban szerzett tapasztalatait most az üzleti szférában hasznosítja stratégiai és üzletfejlesztési tanácsadóként. A katonaság példája azért is fontos, mert ma már nem elég a vezetők jó stratégiai képessége, ez a szemlélet a terepen dolgozó, sokszor magára hagyott csapattagok számára is elengedhetetlen. E ennek átadása az igazi művészet: a jól működő csapatok kialakítása.
Porkoláb Imre |
Nem csak a média és marketing világával foglalkozunk: Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója és Rencz Botond, az EY tanácsadócég vezérigazgatója kiválóan ismerik a magyar gazdaságot. Előadásaikban arra keresik a választ, hogyan alakul át a hazai gazdaság, milyen szerepe lesz ebben a reputációnak, hogyan alakulnak át a piacok, és hogyan találhatjuk meg ilyen körülmények között a helyünket. A hazai gazdaság átalakulása a kommunikációs és kereskedelmi szakma számára is új feladatokat jelent. Nem mindegy ugyanis, hogy a hazai gazdaság hogyan vesz részt a nemzetközi átalakulásban: ma az online értékesítés fele már külföldi cégek kezében van, a digitális hirdetések fele is a nemzetközi szereplőké. Hogyan lehet piacainkat megtartani, illetve mikor éri meg a külföld felé fordulnunk?
Végh Richárd, a BÉT vezérigazgatója |
Rencz Botond, az EY vezérigazgatója |
Számokban sem lesz hiány: Kis Gergely az eNET-től bemutatja friss felmérésüket arról, milyen hatásai vannak a nemzetközi trendeknek már ma a hazai kereskedelem, marketing és média piacára.
Kis Gergely, az eNET partnere |
A változásokat mindig is követni kellett, de ma már nem csak a hazai, hanem a globális folyamatokban és piacokban is érdemes gondolkodnunk. Ajánljuk megtekinteni a plenáris terem, zárófórumát, melynek címe “... asztalodhoz ültem”. A Media Hungary plenáris előadásai abban segítenek, hogy a piacbefolyásoló folyamatokat jobban átláthassuk. A részletes válaszokat, kialakítandó stratégiákat és taktikai lépéseket egyaránt megtalálhatja a két napon át tartó, párhuzamosan hat teremben zajló konferenciánkon.
A regisztráció még elérhető a www.mediahungary.hu oldalán - mindenkit várunk Magyarország legnagyobb médiaszakmai, kereskedelmi és marketingrendezvényén!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!