A Nilesen, egy a nézettségi adatok mérésével foglalkozó vállalat, ígérete szerint az idei év decemberétől, többek közt Netflix, az Amazon Prime nézettségi adatait is mérni fogja. Annak ellenére, hogy ezek a cégek milyen nagy mértékben érik el az egyesült államokbeli médiafogyasztó közönséget, még soha nem hozták nyilvánosságra nézettségi adataikat. A Nilesen azonban megoldotta, a problémát, és a cégek beleegyezése nélkül is képes lesz hozzájutni az adatokhoz.
A Nilsen nézettségmérő eszközei már eddig is több ezer család otthonában jelen vannak, ehhez fejlesztettek ki egy olyan megoldást, amely a Shazamhoz, egy zene felismerő alkalmazáshoz, hasonló működés elven felismeri a hangokat és ez alapján be tudja azonosítani, mit is néznek a tévén az emberek. Úgy tűnik azonban, hogy a mobil eszközök egyelőre még kimaradnak ebből a körből, de ez így is nagy hatást fog gyakorolni az amerikai hirdetési piacra.
A témáról bővebben itt olvashat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!