Jövőre a jelenleginél lényegesen gazdagabb tartalomkínálattal és a mozipremierekkel egy időben online is elérhető sikerfilmekkel jelentkezik a WarnerMedia tulajdonában lévő HBO (Home Box Office) online streamingszolgáltatása Európában - írja a hwsw.hu. A cég a jövő év második felétől a jelenleg az HBO mozicsatornák tartalmát kínáló HBO Go szolgáltatás helyett az Amerikában idén májusban bevezetett HBO Max-ot kínálja majd az európai nézőknek - a szolgáltatások globális szintű egységesítése régóta várható lépés volt, mely hozzásegítheti a WarnerMediát a piaci riválisokkal folytatott hatékonyabb versenyhez.
A döntésben mindemellett vélhetően közrejátszott, hogy a koronavírus világjárvány hatására minden eddiginél népszerűbbé váltak az online streamingszolgáltatások, illetve az online, otthoni mozizás, miután a legtöbb régióban a mozik hosszú hónapokra bezártak. A WarnerMedia többek közt erre válaszul jövőre minden sikerfilmet a mozipremierrel egy időben a streaming kínálatban is elérhetővé tesz - így a mozikba kerüléssel egy időben lehet otthon nézni például az új Matrix- és Dune filmeket.
Az HBO Max SVOD-szolgáltatás május 27-én jelent meg Észak-Amerikában, a WarnerMedia ezt követően szinte azonnal bejelentette, hogy portfóliótisztitást hajt végre, így a régióban mind a tévéelőfizetéssel nem rendelkező ügyfelek számára kínált HBO Now szolgáltatást, mind a kábeltévé-ügyfeleknek kínált HBO Go-t beolvasztja az HBO Max-ba, mely a kábelcsatornák kínálatán túl a WarnerMedia csoporthoz tartozó összes tartalomtulajdonos kínálatát felvonultatja. Lényegében ez a portfóliótisztítási folyamat terjedhet ki jövőre az európai piacra.
Az új streamingszolgáltatás részben ennek az integrációnak köszönhetően rövid időn belül (az idei harmadik negyedév végére) már közel harmincmillió előfizetővel rendelkezett. Az AT&T tulajdonában lévő Warner Bros csoport ezzel együtt is látványosan nyögi a koronavírus világjárvány hatásait, így a harmadik negyedévben jórészt a bezárt mozik és az elhalasztott filmpremierek miatt a cég árbevétele 28%-kal, 2,5 milliárd dollárra csökkent. Az HBO sem tudott növekedni ebben az időszakban, ám a visszaesés itt jóval szerényebb mértékű, mindössze 2,1%-os volt (1,8 milliárd dolláros árbevétel mellett).
Bár a Warner egyelőre csak a jövő évre vonatkozóan ígéri, hogy mozifilmjeit a premierrel egy időben elérhetővé teszi az SVOD-platformon, könnyen lehet, hogy a stúdió ezzel visszafordíthatatlan folyamatot indít el az iparágban. Kérdéses mindemellett, hogy a szintén jelentős mozis palettával és franchise-jogokkal rendelkező, a streamingpiacra tavaly év végén belépett Disney követi-e a Warner példáját.
A stratégiaváltás egyben kissé átrendezheti az SVOD-szolgáltatók piacának erőviszonyait is. A Warner idén nyáron még azzal számolt, hogy 2025-re Észak-Amerikában 50 millió, globálisan pedig 80 millió előfizetője lesz az HBO streamingszolgáltatásnak - kérdés, hogy ezt már az új stratégia alapján határozta-e meg a menedzsment.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!