
A közelmúltban nyilvánosságra hozott tanulmány szerint 2016 és 2020 között 7,7 százalékkal nőtt a 100 legnagyobb piaci szereplő összesített éves bevétele az európai audiovizuális piacon. Ez minimális mértében tudta csak felülmúlni az infláció átlagos értékét.
A mért növekedés kizárólag a piaci alapon működő szereplőktől érkezett, amelyek 12 százalékos növekedést tudtak felmutatni. Ráadásul a tanulmány alapján a bővülés 75 százaléka a streaming szolgáltatóknak volt köszönhető, mint a Netflix, az Amazon, vagy a DAZN. Ezzel szemben a hagyományos piaci szereplők bevétele többnyire stagnált.
A jelentés szerint igen magas fokú a koncentráció az európai audiovizuális piacon. Az ágazat 20 legnagyobb vállalkozása adja az árbevétel 70 százalékát a TOP100 cég között. Ugyanakkor ez a szintű koncentráció még mindig elmarad attól, ami például az Egyesült Államokban tapasztalható – teszik hozzá az elemzés készítői.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!