Még mindig sok időt töltünk a tévé előtt, de a streaming nőtt a legnagyobbat!

Még mindig sok időt töltünk a tévé előtt, de a streaming nőtt a legnagyobbat!
Közel 9 és fél órát töltünk naponta tartalomfogyasztással, és ennek mintegy 20 százalékát még mindig a tévénézés teszi ki – derül ki az NRC kutatásából. A karanténba zárt elmúlt egy évben ugyanakkor nagyon feljöttek a streaming szolgáltatók, amelyeknek a médiahasználatban betöltött szerepe várhatóan a pandémiát követően sem fog csökkenni.

Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig ekkora szerepet kap a médiafogyasztásban? – tettük fel a kérdést az NRC podcastjában. A beszélgetésből kiderül, hogy még az internetezők körében is 80 százalék felett van a legalább hetente tévézők aránya, és e mögött leginkább az van, hogy a televízió egészen már típusú igényeket szolgál ki, mint más audiovizuális platformok.

Egyrészt olyan tartalmakat – hírműsorokat, magazinokat, egyéb saját gyártású produkciókat –, is kínál, amilyeneket például a streaming szolgáltatók nem, másrészt az az attitűd, amellyel leülünk a tévé elé, gyakran jelentősen különbözik attól, amely a Netflix, az HBO GO – vagy akár a Youtube – használata közben jellemez minket. Bár a legtöbben a tévében is filmeket szeretnek nézni, ez a típusú filmnézés sokkal inkább egyfajta kényelmes kikapcsolódás, és kevésbé szól a tudatos filmválasztásról, mint a streaming platformok használata.

Az elmúlt években egyébként folyamatosan csökkent a rendszeresen tévét nézők aránya – és főleg a tévézésre fordított idő –, a pandémia azonban megfordította ezt a trendet, és a tartalomfogyasztással töltött idő növekedéséből a tévénézésre is jutott. Jelentős növekedést figyelhettünk meg emellett a közösségi médiára és a hírportálokra fordított idő tekintetében is, de az elmúlt egy év leginkább a streaming szolgáltatók számára volt kiemelkedő. Több mint másfélszeresére nőtt ugyanis a magyarországi előfizetők száma, a nézőszámban pedig még ennél is nagyobb emelkedést regisztráltunk.

Összességében a hazai internetezők fele nézett filmet, sorozatot valamelyik fizetős streaming szolgáltató kínálatából az elmúlt egy évben, és a fogyasztói szándékok vizsgálata azt mutatja, hogy míg más platformok esetében a járványügyi korlátozások feloldása egészen biztosan okoz majd némi csökkenést a használatban, addig az kevésbé fordul majd elő, hogy kiszabadulva a négy fal közül, az emberek lemondják Netflix vagy HBO GO előfizetésüket. Ilyen értelemben tehát valóban a streaming szolgáltatók tekinthetők leginkább a pandémia „nyerteseinek”.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: streaming, tévé