Médiatanács: egy kaposvári helyi frekvencián a Karc FM Média Kft. nyert

Médiatanács: egy kaposvári helyi frekvencián a Karc FM Média Kft. nyert
A Kaposvár 97,5 MHz pályázatának nyertese az egyedül jelentkező Karc FM Média Kft. – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a grémium e heti ülésén. A testület helytelen termékmegjelenítés miatt bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára, és a Pesti TV-t burkolt, a Hír TV-t pedig túl hangos reklám miatt figyelmeztette.

A tanács eredményt hirdetett a Kaposvár 97,5 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű pályázatán: a nyertes az egyedül pályázó Karc FM Média Kft. A testület a Balatonfüred 96,2 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt.-t.

A grémium 140 ezer forintos bírságot rótt ki a TV2 szolgáltatójára, amiért az Életmódi egyik júliusi, termékmegjelenítést tartalmazó műsorában reklámértékű információkat közölt egy benzinkút szolgáltatásairól, amit a jogszabályok nem tesznek lehetővé. A Pesti TV és a Hír TV szolgáltatóit figyelmeztette a Médiatanács: előbbit a Boomerlázadás júliusi adásaiban megjelenő burkolt reklámozás miatt, ugyanis a műsorban bemutatott verseskötetről olyan többletinformációkat tett közzé, melyek a reklámokra jellemző módon segítették a népszerűsítést. A Hír TV szolgáltatóját pedig azért, mert az év harmadik negyedévében összesen tizennyolcszor adott le túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest. A médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, a televíziós vásárlási műsorok, műsorelőzetesek, illetve az ezek közzétételét jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a nézők által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Médiatanács, NMHH