Many screens - ... mert mi is tévések vagyunk!

Many screens - ... mert mi is tévések vagyunk!
6,5 millió ember érhető el az interneten a képernyőkön keresztül. 6,5 millió ember tudja egymást elérni az internet segítségével. 2019. május 7-8-án a Media Hungaryn Many screens szekció, a hirdetőknek, és kommunikációs szakembereknek.

Multiscreen és multitasking a világunk. Ma már nagyon nehéz csak onlineról, tévéről vagy éppen sajtóról beszélni, mind kölcsönösen hatással vannak egymásra. Különösen izgalmas ez az összekapcsolódás a sztárok, az influencerek esetében, akik számára elengedhetetlen, hogy szinte mindenhol jelen legyenek. De mit jelent ez a márkák, a hirdetők, a reklámügynökségek számára? A Media Hungary első napján a fehér teremben minden platform egyesül, hogy a média minden hullámát a lehető legeredményesebben lovagolhassuk meg. Korábbi tematikus ajánlóinkat itt és itt éri el!

Hol helyezi el magát a médiapiacon PamKutya, aki 1 millió követőjével az egyik legnépszerűbb magyar youtuber? Tévé nélkül ő sem lehetne ilyen népszerű, hiszen tévés paródiák alapozták meg rendkívüli ismertségét, aminek köszönhetően már a tévében is szerepelt. Keddi nyitóelőadása a sokasodó képernyők és a tartalmak kapcsolatát járja körbe.

A képernyők nem csak a tartalmakat, de a hirdetéseket is szinkronizálhatják: Gecs Katalin, a TEN Media operációs vezetője a tv-snyc technológiát fogja bemutatni, amivel az éppen a tévében futó reklámot lehet az emberek kezében lévő mobilon vagy tableten megjeleníteni.

A tévések pedig mintha egyre inkább nyitnának az online felé: Mészáros Antónia népszerű tévés műsorvezetői karrierjét cserélte az UNICEF ügyvezető igazgatói feladataira, ami jól mutatja, hogy a televíziós tapasztalat, mint influencer tevékenység más területeken is nagyon jól kamatoztatható. Mihalik Enikővel, hazánk egyik legnépszerűbb modelljével és nemzetközi influencerrel azt vizsgálják meg, hogyan működhetnek együtt a márkák és az influencerek a lehető legtöbb platformon.

Mészáros Antónia

Az influencerek szerepe azért is felértékelődik, mert időnk egyre nagyobb részét szórakozással töltjük, vágyunk rá, hogy szórakoztassanak: az autóban rádiót hallgatva, a tévé előtt a legnépszerűbb showkon kacagva, a munkahelyen YouTube-videókat görgetve. De hogy mire és mikor jut pontosan időnk? Kurucz Imre, az NRC piackutató kutatási igazgatója azt mutatja meg, hogy hány órányi szórakozást sikerül 24 órába sűrítenünk. Tanulságos adatok lesznek ezek, érdemes lehet végiggondolni, hogy cégünk, márkánk a szórakozásra fordított idő mekkora részében van jelen.

Az influencer marketing előnyeinek bemutatása után annak árnyoldalaival is foglalkozunk: Yvonne Dederick, a TV2 korábbi ügyvezetője, a Grandioso tanácsadó tulajdonosa elárulja, mik a legnagyobb buktatók, mire kell a hirdetőknek mindenképp odafigyelniük influencer együttműködések elindításakor.

Az online térben tartalmat előállító influencerek nem csak az előállított tartalom minőségétől, a rajongóik reakcióitól függnek, hanem a közösségi média algoritmusaitól is: Szlahotka-Gödri Orsolya a Facebook ajánlórendszereinek változásait, az ehhez szükséges alkalmazkodást mutatja meg – ez bloggereknek, influencereknek, de a legnagyobb médiavállalatoknak is kiemelten fontos kérdés. A közösségi média szintér is egyre bővül: az itthon is egyre népszerűbb Instagram TV-ben rejlő lehetőségeket Varga Gábor Zoltán, a Café Communication digitális üzleti igazgatója mutatja be. A videó az üzleti világban is hódít: a Linkedin videók felhasználásáról Guld Ádám médiakutató hoz példákat (olvasd el vele készített korábbi interjúnkat is az online videó világáról itt)

Ha tudod, mi az a TikTok, előnyt szerzel a hirdetési piacon. A magyar fiataloknál már ez a negyedik legnépszerűbb közösségi média oldal, korábban itt írtunk róla. A Z generáció nem csak egy-egy új app használatában más, a Z-generáció elérését és megszólítását Trunk Tominál talán senki nem tudja hitelsebben bemutatni. Akit érdekelnek a sneakerek, biztosan ismeri, de mindenki másnak is érdekes, hogyan lehet tömegekhez a web 2.0-n elérni. Trunk Tomi nem csak a Z-generáció sztárja, egyre több cégvezető kéri a ki a véleményét abban, hogyan kell a szaporodó online csatornákon a fiatalokat elérni. Karvalics Attila, az ArvaliCom hibridkommunikációs ügynökség alapító-ügyvezetője tart előadást arról, kinek és mire érdemes hatékonyan használunk ezt a felületet.

Trunk Tamás

Egyik friss hazai esettanulmányában Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója a sneakerbox.hu példáján mutatja be, hogy egy blogból kiindulva hogyan jött létre egy multiplatform ökoszisztéma, webshoppal és web 2.0-s tartalmakkal. Ez a sikeres példa is a tartalom fontosságát emeli ki: ha a közönség elvárásait pontosan mérjük fel, akkor tud igazán jól működni egy digitális vállalkozás. Ehhez pedig nem csak a sejtésekre, megérzésekre, hanem minél több adatra van szükség.

Pillanatkép a 2018-as Media Hungary konferenciáról

A nap talán legizgalmasabb fórumbeszélgetése az online és tévés hirdetések kapcsolatát elemzi. Az Egyesült Államokban az idei lehet az első év, amikor az online videós hirdetések költése megelőzi a televíziós kampányokét. Ehhez képest hogyan állunk Magyarországon, milyenek a hazai piaci trendek? Magyarországon vajon el lehet érni milliós tömegeket tévés hirdetés nélkül, csak online? A fórumbeszélgetésen a hazai piac vezető szakértői és döntéshozói vesznek részt: Takács Borbála, a Universal McCann Brand média és reklámügynökség igazgatója, Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója (lásd korábbi interjúnkat itt), Varga-Nagy Eszter, az IKEA kommunikációs vezetője, Horváth Tamás, az Adaptive kereskedelmi igazgatója, Sós Beáta, a K&H szenior kommunikációs menedzsere, Szomolányi Márk, az Auchan digitalizációs igazgatója. A beszélgetést Barnóth Zoltán, az M csoport digitális vezetője, az IAB Hungary korábbi vezetője vezeti.

Mi már példát mutatunk a platformok összekapcsolásán: programunk a helyszínen mobil applikációnkkal (Android, Itunes, webapp) követhető, a digitalhungary.hu portálunk Facebookon, Linkedinen és a Twitteren is aktív, hírlevelünkre pedig itt lehet feliratkozni. A Media Hungaryn pedig nem csak a platformokat és kijelzőket, hanem az embereket is közelebb hozzuk egymáshoz: hagyományosan kedd esténként koncerttel és egy frenetikus bulival várjuk vendégeinket. Idén Siófokon a Hotel Azúr színpadán Majka lesz a sztárfellépő. A regisztráció még elérhető, találkozunk május 7-8-án!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Bucsky Péter

­­Bucsky Péter – Gazdasági újságíró. Vállalt rádiós műsorvezetést is, több magazinnál, hetilapnál és online hírportálon is rendszeresen publikál.