Két nagyszerű elemzés is készült mostanában a közösségi finanaszírozás vezérhajóiról. A Kickstarter első helyét láthatóan még nem fenyegeti a mostanában feltörekvő üzemmódba kapcsolt Indiegogo, de az bizonyos, hogy sokat erősödött a második helyezett.
A közösségi finanszírozás lendülete szinte töretlennek látszik a legnagyobbb oldalak eredményeit látva. A kicsik persze szép lassan lemorzsolódnak. Az is bizonyos, hogy a nemzeti oldalak majd mindenhol életképtelenek. Igazi eredményeket nemzetközi, globális szolgáltatások képesek felmutatni.
A Kickstarter új taktikája, hogy lokális bázisokat hoz létre angol nyelvterületeken kifejezetten sikeresnek látszik, miközben szép lassan behálózza a világot. A kanadai, az angol és az ausztrál meg az új-zélandi oldalak sikere jól mutatja, hogy lehet még ezt a piacot növelni.
Az Indiegogo megkapaszkodásának lehetőségét is az első pozíciót tartó oldal stratégia váltása adta. A Kickstartter megszüntette a korai fázisú ötletek befogadását, prototípust. abból is lehetőleg működőt követel a projektektől. Az Indiegogo így elorzott néhány komolyabb gyűjtése hatalmas médiavisszhangot hozott, de a megnövekedett figyelem, ennek ellenére még nem hozta meg az igazi nagy áttörést.
A Verge cikkében megfogalmazott mondat mindent elmond: "Kickstarter has been compared to Apple: closed, curated, and high-quality. Indiegogo is more like Android: let ‘em all in." Úgy tűnik a mindent bele taktika ugyan népszerű, mégsem jut el 10 projektből 9 a sikerig. Ezt kompenzálja a rész összegek felvételének a lehetősége. Ez persze sokszor semmire sem elég.
Összegzésképpen míg a Kickstarteren egyre nehezebb projektet indítani, egyre jobb a hatékonysága, a versenytárs nyitottsága viszont sok nem igazán kidolgozott is nyilvánosság elé enged. Igazi nagy harc sincs a két oldal között, a Kickstarter inkább a technológia felé mozdult, míg az Indiegogo számos karitatív ötletet is sikerre visz. A versengés jót tesz mindkét oldalnak, s nélkülük sok ezer projekt sosem valósulna meg. Végül, de nem utolsó sorban a számok itt találhatók egy blogbejegyzésben, az infografika meg a Pandodaily cikkében.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!