
2017. április 17. 15:01Média
A leghallgatottabb helyi adó a tatabányai Forrás rádió.
A helyi rádiók a nyertesei az országos kereskedelmi adók megszűnésének, idén márciusban a napi hallgatói elérés több megyében is meghaladta az 50 százalékot (napi RCH% 18-59-es korcsoport), derül ki az Inspira Media Research 2017. márciusi országos kutatásából. A rangsort a tatabányai Forrás Rádió vezeti kiemelkedő, 57,6 százalékos eredménnyel, a második a debreceni Best FM (54,4 százalék), a harmadik a szegedi Rádió 88 (53,9 százalék) és a negyedik a kecskeméti Gong Rádió (51,4 százalék).
„2017-re lecsengett az országos kereskedelmi adók megszűnését követő rádiós piaci átalakulás és a vidéki régiókban a versenyt egyértelműen a helyi rádiók nyerték, közösségi beágyazottságukkal, helyismeretükkel és kötődésükkel”, nyilatkozta Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. ügyvezető igazgatója. Az év eleje óta a Radio Sales House Kft. értékesíti a fővárosi Sláger FM valamint 59 regionális adó hirdetési felületeit, és ezáltal, a legnagyobb rádiós portfóliót kínálja a hirdetőknek.
A regionális rádiók rangsora
Az Inspira Media Research legfrissebb, márciusi hallgatottsági kutatása szerint kiemelkedő a regionális rádiók napi helyi hallgatói elérése, több megyeszékhelyű adóra naponta a helyi lakosok több mint fele kapcsol.
A 18-59-es korcsoportban a helyi rádióhallgatók között napi több mint 50 százalékos elérést (napi RCH% 18-59-es korcsoport) 4 helyi adónál mért a kutatóintézet, valamint 2 megyei adó elérése volt 40 százaléknál jóval magasabb.
Tatabánya
1. Forrás Rádió 57,6 százalék
2. Music FM 19,8 százalék
3. Kossuth Rádió 11 százalék
![]() |
Debrecen:
1. Best FM 54,4 százalék
1. Best FM 54,4 százalék
2. Debrecen Rádió 26,9 százalék
3. Petőfi Rádió 11,8 százalék
![]() |
Szeged
1. Rádió 88 53,9 százalék
2. Petőfi Rádió 14,7 százalék
3. Kossuth Rádió 11 százalék
![]() |
Kecskemét
1. Gong Rádió 51,4 százalék
2. Music FM 11,3 százalék
3. Petőfi Rádió 10,1 százalék
![]() |
Szekszárd
1. Rádió Antritt 46,9 százalék
2. Rádió 1 37,5 százalék
3. Kossuth Rádió 10,3 százalék
Miskolc
1. Rádió M 44,3 százalék
2. Rádió 1 (Miskolc) 23 százalék
3. Petőfi Rádió 16,5 százalék
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Média