Angol, amerikai, francia, német, olasz, spanyol, brazil, japán és dán hírfogyasztókat kérdezett meg a neves médiakutató intézet. Négy alapvető témában vizsgálódtak a kutatók. A körbejárt terültek a mobil eszközök és tabletek, a hírek keresési és megosztási szokásai, a fizetős hírek és az olvasói aktivitás és interaktivitás voltak.
Az alapvető megállapítások izgalmasak és azt mutatják, hogy kérdéses, hogy valóban eljött-e a nyomtatott sajtó nagyon erős hanyatlásának és digitális hírfogyasztás felívelésének ideje. A tények az egyre növekvő digitális fohysztási kedvet mutatják, a felhasználók többsége igényli a folyamatos híreket, s ezek többségét már mobil eszközein keresztül éri el, telefonon vagy tableten.
A hírek megosztásában egyértelmű a közösségi média szerepe, meglepő de Braziliában a legnagyobb a megosztási hajlandóság, mintegy a 45 év alattiak 62 százaléka így éri el a számára fontos híreket.
A fizetős hírekkel kapcsolatban még mindig a nyomtatott lapokért fizetnek inkább az emberek, de már megjelentek a fizetős online hírfogyasztók is. A mobil használók, tablet tulajdonosok láthatóan hajlamosabbak pénzt adni az ilyen szolgáltatásokért.
Az olvasói aktivitás láthatóan nagyobb a latin országokban és Amerikában, viszont a német és japán olvsók kevésbé aktív kommentelők. Úgy tűnik az olvasók habitusa jelentősen befolyásolja az ilyen jellegű aktivitást.
A teljes jelentés elérhető a Reuters Institut oldalán keresztül.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!