Valószínűleg ez minden idők legsikeresebb karitatív vírusa, mely milliárdos adományt jelent az ALS alapítványnak. Kérdéses azonban, hogy a hatalmas felhajtás mennyire helyezi előtérbe a valódi üzenetet.
Mindenesetre a top márkák sem akartak kimaradni a buliból, hiszen remek marketingfogás abból a szempontból, hogy lehetőséget biztosít arra, hogy az arctalan multiknak kikiáltott vállalatok egy kis emberközeliséggel doppingolják imázsukat.
A mém elterjedésének sikeressége a következő tényezőkkel magyarázható: egyszerű megvalósítani, eredeti, jótékony, ösztönző és közösségi. Azaz minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami elegendő ahhoz, hogy bejárja a világhálót. A kiváló tartalom tehát adott. Egy kis kreatív adalék, és a márka karakterek máris a jeges vizes videók szereplőivé váltak. Az Old Spice pasitól kezdve Ronald McDonald-ig számos márka bedobta ikonját, Energizer nyuszi még flip-floppal is készült. A legeredetibb ötlet talán az, amikor a vízálló Samsung Galaxy S5 kihívja az iPhone-t és a Nokiat.
A cikk forrását itt olvashatja.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!