Hoztak egy kemény döntést a hírkiadók, most szembesültek a következményekkel

Hoztak egy kemény döntést a hírkiadók, most szembesültek a következményekkel
Megérte ingyenes és kedvezményes árú próba előfizetési időszakot tartani.

Azok a hírkiadók, akik ingyenes és kedvezményes árú próba előfizetési időszakokat biztosítottak lényegesen jelentősebb ugrást tapasztalhattak az előfizetések számában a járvány alatt, mint azok, akik ezt nem tették meg – áll az International News Media Association (INMA) összeállításában, amelyet a Magyar Lapkiadók Egyesülete osztott meg a Kreatívval.

Az INMA elemzésének alapja 284 hírmédiaoldal elemzése, amelyek a Piano business platformot (egy nemzetközi paywall rendszert – a szerk.) használják. A szervezet a Masterclass on Digital Subscriber Retention (Mesterkurzus a digitális előfizetők megtartásáról) című webináriumhoz készítette el összefoglalóját.

A próbaidőszakot alkalmazó kiadók márciusban 105 százalék-os növekedést tapasztalhattak, míg a többiek csupán 32 százalékkal adtak el többet. A különbség ugyan kisebb, de még mindig jelentős volt áprilisban (+108 százalék vs. +61 százalék) és májusban is (+73 százalék vs. +48 százalék).

Az INMA saját kutatása az 50 legnagyobb előfizetéses hírbrandet vizsgálta, melyek egy harmada agresszív árképzéssel reagált a járványra márciusban: Ők vagy csökkentették az alap előfizetéseik árát vagy új, olcsóbb bevezető ajánlatokat kínáltak fel. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: média, koronavírus