A legfontosabb, hogy különbséget tegyünk: a „médiaszakember” kifejezésen itt most azt értjük, aki a szakmájában szeretne a legjobb lenni, annak minden részét a lehető legjobban elsajátítani. Azaz nem az ismertség áll a szó fókuszában – fogalmazott Holló Márta. Hozzátette: a szóba forgó szakember mindezt napi szinten végzi, a feladat felvillanyozza, és már az sem biztos, hogy kifejezetten egy médiacégnél tevékenykedik. A multinacionális vállalatok oldaláról is megjelent ugyanis az igény arra, hogy sajátmárkás tartalmakat gyártsanak – ehhez pedig a médiából csábítanak professzionális szakembereket.
Holló Márta szerint számos kiemelt terület van, amelyet érdemes végiggondolnia annak, aki fejlődni szeretne:
- Fontos a természetes kíváncsiság: „Ez mindig minden helyzetben tovább segített, tanulásra ösztönzött” – mondta Márta, hozzátéve, azzal, hogy az út minden momentumát bejárta, óriási előnyre tett szert, és mindig valamilyen izgalmas dologba tudott belefogni.
- Aki erre a pályára készül, „jó, ha elmegy kommunikációs képzésre, iskolába, de inkább értsen valamihez, legyen saját tudása. Közgazdaságtan, földrajz, és mérnöki ismeret – a kommunikáció ezen felüli valami, amit hozzá lehet tenni, azt meg lehet tanulni. Lesz azonban egy saját területe, amiben két lábon áll” – szól a tanács.
- Nagyon felhígult a piac, de ettől függetlenül nem lehet bárkiből újságíró; Rengeteg tartalomgyártóra van szükség, ami egyik oldalról jó, de bőven lehet benne tovább fejlődni, számos területen. Az a nyerő, aki utánamegy a dolgoknak, tanulni akar, figyel, és beleteszi a munkaórát. Ezt mindenki észreveszi.
- Egy jó vezetőnek és egy jó csapat segíti egymást. A műhelymunka kulcsfontosságú. Holló Márta szerint a Fókusz kezdeti idejében a tévéműsor kapcsán minden egyes riportot átbeszéltek. Jó volt vagy sem, mit lehetett volna még kérdezni, mit lehetett volna hozzáírni, képileg hozzátenni. Mindig mindent lehet jobban, vagy szebben csinálni. Olyan közeget kell kialakítani – kritikai szempontól is – ahol mindezt építőjelleggel át lehet beszélni. Fontos meghatározni azt is, hogy a cél az, hogy a produktum, a végtermék jobb legyen – így nem lesz belőle konfliktus.
- A sikernek is tudni kell örülni.
- Ha valaki elfárad, más típusú feladatot kell keresni számára. Nem szabad hagyni, hogy kiégjen.
- Jó vezetőkre szükség van. Építeni és segíteni kell őket.
- A vállalati oldalon is van helye a jó médiaszakembereknek. Akinek küldetése van, aki segíti a kapcsolódást, és aki alkotni akar, az ki tud bontakozni a vállalati szférában is. Stratégiát kell közvetíteni, a piac és a munkavállalók felé.
- Könnyen, érthetően, egyszerűen beszélünk a médiában: így kell elérni a nagy tömeget a vállalati szférában is, erre a transzformációra nagy szükség van.
Még több tippért, hasznos útravalóért és izgalmas történetért érdemes az egész beszélgetést végighallgatni, amelyet a Digital-Media Hungary-n rögzítettünk Holló Mártával, Siófokon, a Lounge Group látványstúdiójában.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!