
Hogyan növelhetjük YouTube-os videóink és csatornánk nézettségét?
A 2021 elején közzétett statisztikák alapján a YouTube a maga 2,3 milliárd aktív felhasználójával nem csupán a világ legnépszerűbb videómegosztó alkalmazása, de a Facebook után a második legnépszerűbb közösségi oldal is - írja a Kosárérték. Világviszonylatban nézve az internethasználók 79%-a százaléka rendelkezik YouTube-fiókkal, a platform mindemellett a második leggyakrabban használt keresőoldalnak számít. Influenszerek, vállalkozások, kereskedések ezrei használják az oldalt márkáik, illetve szolgáltatásaik népszerűsítésére. De vajon hogyan érhetjük el, hogy a naponta feltöltött több százezer órányi tartalom közül épp a mi videóinkat válasszák a nézők?
Mivel a YouTube-os videók nézettségét nagyban befolyásolják a platform ajánlásai – többek között az, hogy melyik videót kínálja fel következőként az oldal -, nyilvánvaló, hogy a nézettség növelésében sokat segíthet a jól megválasztott keresőoptimalizálási stratégia. Egyszerűen fogalmazva: olyan megoldásokat kell alkalmaznunk, amelyek „vonzóvá teszik” a videóinkat a platform keresőmotorja számára. De hogyan is működik a YouTube keresőmotorja?
A motor alapjául szolgáló algoritmusok elsősorban az egyes videók nézésével eltöltött időt és az úgynevezett közönségmegtartást vizsgálják, vagyis azt, hogy egy adott időszakban hány látogatója volt a csatornádnak, illetve hányan indítottak el egy adott videót, és annak mekkora részét tekintették meg. Ugyanakkor számos olyan metaadatot is figyelembe vesznek, ami a nézők számára nem látható, mégis kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a videóink kiemelt helyre kerüljenek a YouTube-on.
Lássunk hát pár hasznos ötletet, amely segíthet cégünk keresőoptimalizálási stratégiájának kialakításában!
Keresőoptimalizálás az egyes videók esetében
1. Kezdd a videóidat a kulcsszavakkal!
Ahhoz, hogy megfelelően kezelje a videóinkat, a YouTube-nak „értenie kell”, hogy miről szólnak. Bár az oldal angol nyelven 2014 óta alkalmaz automatikus szövegfelismerő szoftvert, ez az opció magyar nyelven még nem érhető el, külső alkalmazások segítségével vagy manuális módon azonban magyarul is készíthető átirat a videók szövegéből. Utóbbi eljárással értelemszerűen pontosabb szöveget kapunk, de vegyítheted is egymással a két módszert, azaz elkészítheted az átiratot egy külső szoftver segítségével, hogy aztán manuálisan elvégezd a szükséges javításokat. A pontos átiratnak köszönhetően a keresőmotor ismerni fogja a videóink szövegét, és ha már az első néhány másodpercben elhangzik valamelyik kulcsszavunk, előnyösebb helyre rangsorolja az adott tartalmat az általa felkínált videók között.
Lássuk mindezt egy népszerű videó példáján keresztül! A tartalom készítője, Will Paterson, már az első öt másodpercben közli, hogy „öt tippet osztok meg önökkel a logók tervezésével kapcsolatban” – ezzel nem csak felvezeti a témát a nézői számára, de a platformmal is ismerteti azt.
2. Válassz Google- és YouTube-barát címeket!
A YouTube-os tartalmak gyakran megjelennek a Google-keresések találatai között is, és hogy ez így történik-e, az nagyban múlik azon, milyen címet adunk a videóinknak. A jól megválasztott, keresőoptimalizált címek mindkét platformon jobb helyezést biztosítanak az anyagaidnak.
Íme néhány példa, amelyek segítségével a videóid nagyobb eséllyel jelennek meg a Google keresési eredményei között:
Hogyan…
Útmutató…
Mi az a…
A „Hogyan…” kezdetű címmel ellátott videók különösen népszerűek: a korábban már említett statisztikák szerint évente mintegy 70%-kal nő az ilyen keresések száma az oldalon.
Az is sokat segít, ha a videóid címébe beépíted valamelyik kulcsszavadat. Ha megoldható, ez a kulcsszó hangozzon is el valahol az anyag elején, de persze mindig ügyelj arra, hogy a videóid szövege ne váljon erőltetetté. Tipp: Használj 4-7 szóból és legfeljebb 60 karakterből álló címeket!
3. Optimalizáld a videóid leírását!
A videók leírása szintén fontos metaadat az oldal keresőmotorja számára a tartalom meghatározáskor – természetesen minél egyértelműbb egy leírás, annál jobb. Bátran használhatsz a leírásokban a céged honlapjára vagy közösségi oldalaira mutató hivatkozásokat is, mivel ezek úgynevezett CTA-ként (call to action) működnek, azaz interakcióra ösztönzik a nézőket. Tippek:
Már a leírás első mondatában szerepeljen a kulcsszavaid egyike!
Egy-egy kulcsszót legalább négy alkalommal használj valamilyen formában!
Használj fel legalább 2.000 karaktert az engedélyezett 5.000 karakteres terjedelemből!
Jelöld a leírásban az egyes fejezetek kezdetét!
A teljes cikk itt folytatódik.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!