A Facebook legújabb funkciója, a Paper komoly vetélytársa lehet a piacvezető hírolvasónak. A Flipboard utóbbi hónapjaiban tapasztalható fejlesztések valószínűleg az előre menekülés jelei voltak. A Facebook piacralépése egy ilyen termékkel mindenképpen megváltoztathatja a hír piacot.
Az bizonyos, hogy a Paper nagyon szép lesz, kezelése pofonegyszerű és ha integrációja jól sikerül, akkor milliárdnyi olvasó elé hozhat napi híreket. A Linkedin mintegy egy éve integrálta a Pulse-t, amely mobil hírolvasóból vált a másik nagy internetes közösség fő hírforrásáva.
A versenybe várható volt, hogy előbb-utóbb a Facebook is beszáll. Azt még pontosan nem tudjuk, hogy milyen lesz pontosan a Paper szerkesztő rendszere, lesz-e közvetlen webáruház kapcsolata a programnak, miként jelennek majd meg benne a hirdetések, de az bizonyos, hogy a lapozgatás élményét visszaadó Flipboard fő funkció itt is visszaköszönnek majd.
A tartalomgyüjtés kezdetben vitatott intézménye mostanában már többet hoz a kiadóknak olvasásban, mint a 15 perc hírnévvel kikerült hírek. A megváltozó olvasási szokásainkat leginkább a nyomtatott magazinok szenvedték meg, hiszen a tableteken a lapozgatás élménye már nem sokban különbözik a kinyomtatott lápok élményétől.
Mától az önjelölt szerkesztők is beindíthatják a saját Facebook újságukat és teríthetik a saját hírszolgáltatásukat. Az érdekes funkció komoly átrendeződéseket hozhat a piacon, s megjósolhatalanok azok a változások, amelyeket egy ilyen szolgáltatás kiválthat a médiából.
Hamar ki fog derülni, hogy kik lesznek a nyertesei és vesztesei a Facebook újításának, s az is, hogy a felhasználók befogadják-e az az újdonságot.
Az App mától az Appstoreban érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!