Hatalmas büntetést kapott a Meta

Hatalmas büntetést kapott a Meta
390 millió eurót kell kifizetnie a Facebook és az Instagram anyacégének a személyre szabott hirdetései miatt.

A döntés értelmében ütközik az uniós joggal, hogy a vállalat a felhasználókkal kötött szerződésre hivatkozva mutat nekik személyre szabott hirdetéseket a facebookos és instagramos tevékenységük alapján

A Meta három hónapot kapott a szabályok változtatására, de fellebbezni fog a cég, amire a Wall Street Journal szerint szükségük is lehet, hiszen az egész hirdetési modell alapját képzi ez a gyakorlat. Az újság kiemeli, hogy még egyáltalán nem biztos, hogy a Metának a teljes hirdetési rendszert át kell alakítania, de így is alapvető változásokra számíthatunk a személyre szabott reklámokkal kapcsolatban.

Az ír adatvédelmi hatóság (a Meta európai központja Dublinban van) azután hozott döntést a kérdésben, hogy az összes uniós tagállamot képviselő adatvédelmi bizottság felhatalmazta erre.

A cikk teljes tartalma a Média1 oldalán érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!