
A döntés értelmében ütközik az uniós joggal, hogy a vállalat a felhasználókkal kötött szerződésre hivatkozva mutat nekik személyre szabott hirdetéseket a facebookos és instagramos tevékenységük alapján
A Meta három hónapot kapott a szabályok változtatására, de fellebbezni fog a cég, amire a Wall Street Journal szerint szükségük is lehet, hiszen az egész hirdetési modell alapját képzi ez a gyakorlat. Az újság kiemeli, hogy még egyáltalán nem biztos, hogy a Metának a teljes hirdetési rendszert át kell alakítania, de így is alapvető változásokra számíthatunk a személyre szabott reklámokkal kapcsolatban.
Az ír adatvédelmi hatóság (a Meta európai központja Dublinban van) azután hozott döntést a kérdésben, hogy az összes uniós tagállamot képviselő adatvédelmi bizottság felhatalmazta erre.
A cikk teljes tartalma a Média1 oldalán érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!