Harcban a VB szurkolókért

Nyakunkon a június 12-én kezdődő FIFA Futball Világbajnokság, mely már most nagy izgalomban tartja még azokat is, akik esetleg kevésbé követik a nemzetközi sportélet eseményeit.

Ha abból indulunk ki, hogy már a 2006-os VB döntőjét is több mint 700 millióan nézték élőben, mely a Föld lakosságának közel egy kilencede, akkor nem lenne meglepő, ha idén is hasonlóan nagy tömegek követnék a világbajnokságot élőben, a televízióban vagy akár az interneten.

Ahogy a közösségi oldalak természetes részévé váltak életünknek, úgy a szurkolók is egyre szívesebben választják ezen portálokat élményeik megosztására, illetve, hogy kedvenc csapataik iránti elkötelezettségüket kifejezzék. Ezt a dicséretes tendenciát a Facebook és Twitter is igyekszik pártolni a világbajnokságra létrehozott szolgáltatásokkal, melyekkel az otthoni szurkolás is igazi közösségi élménnyé válhat.

Ennek fényében, számos aprósággal igyekszik a drukkereket a platformjára csábítani a Twitter. Az új regisztrálóknak például lehetőségük nyílik, hogy szeretett csapatuk zászlaját válasszák profilképként. Az úgynevezett Hashflags révén pedig mostantól a három betűs országrövidítések mögött automatikusan megjelennek az országok kicsiny lobógói is. Emellett a világbajnokság és minden mérkőzés külön oldalt kapott, ahol különböző forrásokból gyűjtik össze a kapcsolódó cikkeket, képeket és videókat.

Hasonló megoldásokkal kísérletezik a Facebook is, melynek fő szolgáltatása Trending World Cup névre  hallgat. Itt szintén számos érdekes adattal és információval bombáznak minket, melyek között saját ismerőseink szurkolói posztjai is szerepelnek majd a VB ideje alatt. A mérkőzések elindulásával külön kis ikonnal tudjuk majd posztolni, hogy épp melyik meccset követjük élőben. Ráadásként, a Facebook összeállított egy interaktív térképet is, melyen az egyes sztárfocisták szurkolótáborait tudjuk felmérni és összehasonlítani.

Még ha keveseknek is adatik meg, hogy a világbajnokság mérkőzéseit személyesen Brazíliában kövessék nyomon, az internet nyújtotta lehetőségek révén bárki úgy érezheti majd, hogy szurkolók milliói veszük őt körül.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!