Fej-fej mellett a tévézés és a közösségi oldalak a fogyasztói médiaidő versenyében

Fej-fej mellett a tévézés és a közösségi oldalak a fogyasztói médiaidő versenyében
Egy amerikai tanulmányból derült ki, hogy a hagyományos tévézés és a közösségi oldalakon streamelt videók közel azonos részét teszik ki a fogyasztók médiaidejének.

A 2022-es CES konferencián mutatta be a Consumer Technology Association azt a tanulmányt, melyből kiderült, hogy a médiafogyasztók körülbelül ugyanannyi időt töltenek hagyományos tévézéssel, mint a közösségi médiában elérhető videók streamelésével – írja a marketingmorzsak.hu a Social Media Today hírei alapján.

Az adatok szerint a hagyományos tévézés a teljes médiafogyasztói idő 18 százalékát teszi ki, míg az online tartalmak a 16 százalékát.

A korosztályos bontást tekintve, egyértelműen látszik a tendencia, miszerint a fiatalok körében egyre népszerűbb a közösségi médián keresztül történő streaming. A 13-17 évesek teljes médiaidejük 56 százalékát az online generált tartalmak előtt töltik. Az 55 és ennél idősebb korosztálynál ugyanez az arány csak 22 százalék.

Érdekes eredménye a kutatásnak, hogy összességében továbbra is a hagyományos tévézéssel töltött idő teszi ki a médiaidő jelentős részét. Ugyanakkor az is vitathatatlan, hogy a streaming népszerűsége rohamosan növekszik.

A tanulmányból az is kiderült, hogy az Egyesült Államokban körülbelül 20 millióan jutnak bevételhez az internetre gyártott tartalmak generálásával. Az online alkotók átlagos bevétele pedig havi 768 dollár.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!