2015. január 07. 09:18Média
Az embereknek kevesebb idejük van arra, hogy hosszasan bóklásszanak az oldalon bizonyos információkat, terméket keresve. Koncentrálódik a tartalom.
Ha nem találják meg gyorsan és egyszerűen, akkor pikk-pakk továbbállnak és megkeresik máshol, egy olyan oldalon, mely áttekinthetőbb és jobban strukturált. 2015 is a folyamatos egyszerűsödésről és letisztult felhasználói felületekről fog szólni, így ha nem szeretne lemaradni, akkor az alábbiakra kell odafigyelnie.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos manapság a mobil platformra való optimalizálás, mely nem opcionális, hanem szinte kötelező. Egy felmérésben, a megkérdezettek 85%-a nyilatkozta, hogy egy mobilról megnyitott weboldalnak is legalább olyan jól használhatónak kell lennie, mint asztali társainak.
Épp a mobil trendek miatt, egyre több és több görgetős megoldást láthatunk majd idén, a sok link helyett. Különösen a hordozható eszközökön nehéz az állandó kattintgatás, melyet hamar felválthat a gyorsabb görgetés. Így a felhasználók egy oldalon végighaladva minden fontos információt megtudhatnak egyszerűen, különböző oldalakra való ugrálás nélkül.
A 3D dizájnok helyett pedig mindenhol előtérbe kerülnek lassan a lapos, letisztult ikonok, melyek gyakran hasonlítanak csempékre, melyekre még a zötykölődő buszon is könnyű rábökni ujjunkkal.
A Windows 8, a legújabb Android 5.1 Lollipop is már ilyen, lapos elemekre épül. Hogyan lehetne röviden jellemezni a legfrissebb online és mobil tervezési trendeket? Egyszerűsödés minden területen. Minél letisztultabb, annál jobb. Az alábbi Bowenmedia által készített infografika jól bemutatja, hogy miként tudunk az oldalunkra látogatóknak a leginkább segíteni az eligazodásban.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Média