Erőre kapott és a folyamatos tartalmakról szól a tévézés itthon

Erőre kapott és a folyamatos tartalmakról szól a tévézés itthon
Mindenki a streaminget emlegeti csodaként, a televíziózás azonban az utóbbi időszakban bebizonyította, hogy felesleges temetni. A Digital Media Hungary-n Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója volt a vendégünk, aki megosztotta velünk az elmúlt 7 év stratégiáját, amely alapján – közép és hosszú távú építkezéssel – megnyerték a nézettségi versenyt az RTL-el szemben. A beszélgetésből az is kiderül, mire vágyik a hazai közönség, és hogyan lehet valakit „képernyősnek” felépíteni.

A nézettségi görbéken túl az izgalmas, élő showműsorok is lázban tartják Fischer Gábort, a TV2 programigazgatóját, de az izgalmas forgatási helyszíneket és kalandokat is igazán kedveli – ezekből pedig nincs hiány ha a TV2 produkcióiról van szó. Az elmúlt évek nagyszabású műsorai mind Fischerhez köthetők: ott volt a legizgalmasabb helyzeteknél, de akkor is, amikor újratervezésre volt szükség. A Lounge Group, Digital Hungary konferencián rögzített Media Showcase podcastjében arról is szó esett, hogy a színfalak mögött milyen dráma zajlik, de arról is, hogy milyen módon kell vagy lehet valakit felépíteni, különböző műsorokban megmutatni. A TV2-höz nagyon sokan igazoltak az elmúlt időszakban, mivel hosszú távon terveznek a szereplőkkel; fejlesztik a képernyős arcokat, és olyan feladatokat adnak nekik, amelyekben kiteljesedhetnek.

„Hogy milyen ereje van a tévének? […] például mondjuk Gerencsér Tímeát is megemlíteném, aki bár ismert a social felületen, de csak a TV2-s műsorok szereplése alatt 200 ezer követőt gyűjtött, és abból 70 ezer úgy jött össze, hogy letette a telefonját januárban Dominikán, és májusban felvette – tehát azért a tévének óriási ereje van” – mondott egy éles példát Fischer arról, mennyire is fontos a képernyős jelenlét a hazai médiában.

Érdekes lehet a vezető életpályája annak, aki maga is programigazgató szeretne lenni: először a kábelcsatornák elindításáért felelt, később az egész szórakoztató divízió felelőse lett – kezdve onnan, hogy nagyszabású tévés expókon ő dönti el, milyen formátumot hoznak a hazai közönségnek. De arról is beszélt, hogy mekkora izgalmak zajlanak a színfalak mögött, vagy akár a vezérlőben.

A beszélgetés során szóba került, hogy mire vágynak jelenleg a nézők: inkább a könnyebb, szórakoztató tartalmaknak van létjogosultsága jelenleg, ezen belül is keresik az újdonságokat, hogy színessé, változatossá tegyék a mindennapjaikat. Holtszezon nincs, az elmúlt 5 évben nagy intenzitással, egymást érik a frissen gyártott műsorok, már nincs elkülönülő tavaszi és őszi szezon – kivéve a nyár eleje, ott néha még egy-egy ismétlés belefér.

Ebben a podcastepizódban extra adag tévés kulisszatitok kerül terítékre, mindez a programigazgató szemével, ráadásul sok gyakorlati tippet adunk azoknak azoknak, akik képernyőre szeretnének kerülni.

A Lounge Group további podcastbeszélgetéseivel folyamatosan jelentkezünk a Digital-Media Hungary konferenciáról, amelyet aznap élő streamben követhettek az érdeklődők.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!