Egyszerűsödik az instagramos ügyfélszolgálatok jövője

Egyszerűsödik az instagramos ügyfélszolgálatok jövője
Minden vállalkozás számára elérhetővé válik az Instagram Messenger API, azaz alkalmazásprogramozási felület.

Az emberek többsége ma már kifejezetten elvárja, hogy kedvenc márkájára vagy vállalkozására a közösségi oldalakon keresztül is ráírhasson, akár az ügyeit is intézhesse. Az újítással minden üzleti fiók hatékonyabbá teheti az ügyfélszolgálati eszközeit - írja a Marketingmorzsák.

Az Instagram újítását olyan nagy márkák tesztelték, mint a L’oreal vagy a H&M, a lényege pedig az, hogy a vállalkozások integrálhatják a meglévő rendszereikkel a chatfunkciót. Vagyis sokkal egyszerűbb például a chatbotok alkalmazása, vagy a már meglévő ügyfélszolgálati rendszerben kezelni a közösségi oldalról érkező megkereséseket.

A Facebook természetesen azt szeretné, ha az elsődleges kommunikáció a cégek és az ügyfelek között az ő felületeiken zajlana, nem például egy külön telefonszámon, e-mailben vagy akár személyesen. Ehhez viszont szükség van olyan alkalmazásprogramozási felületre mint a most bemutatott, hiszen például egy panaszkezelésnél az ügyintézőnek hozzá kell tudni gyorsan férnie a saját rendszerhez, hogy minél alaposabban lássa a problémát, és megoldást tudjon rá találni.

Első körben a 10 ezertől 100 ezer követővel rendelkező vállalkozások, júliusban a második körben az ezer követőnél többel rendelkezők, majd a harmadik negyedévben minden vállalkozás használhatja az API-t. A Facebook szerint ez a lehetőség hatékonyabbá teszi a vállalkozások komunikációját, segít bizalmat és hűséget építeni, és növelheti az eladásokat.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!