Egyre többen nézik a TV2 és az RTL műsorait

Egyre többen nézik a TV2 és az RTL műsorait
A nyolcadik heti nézettségi versenyt a teljes lakosság és a 18-59 évesek körében is a TV2 csoport nyerte.

A 2025-ös év eddig első nyolc hetében a két vezető kereskedelmi csatorna a tévénézők 40,8 százalékát érte el a négyévesnél idősebbek, tehát a teljes lakosság körében. A 18-59 éves, a hirdetők számára legfontosabb célcsoportnál 42 százalék a két televíziós társaság részesedése. Ehhez képest magasabb volt a nézettség a nyolcadik héten: a teljes lakosság körében 41 százalék, a 18-59 évesek körében 42,3 százalék.

A két vezető kereskedelmi televíziós társaság versenyét ismét a TV2 Csoport nyerte 14 csatornájával: a teljes lakosság körében 24,2 százalékot értek el az RTL Magyarország 16,8 százalékos értékével szemben – ezt 12 csatornával érték el. A 18-59 évesek körében kisebb volt a különbség: 23,8-18,5 százalék a TV2 előnyére.

A főműsoridőben a teljes lakosság körében 24,6-21,9 százalék a két vezető csatorna eredménye a TV2 Csoport javára, míg a 18-59 évesek között holtversenyben zártak az RTL Magyarországgal (24,2-24,2%).

A legnézettebb csatorna a TV2 volt, csak főműsoridőben a 18-59 évesek között tudta az RTL megelőzni. Nagyon töredezett a hazai tévés piac: a top tíz nézői részesedésű csatorna a kereskedelmileg legfontosabb demográfiai csoportnál a nézők 35,6 százalékát érte el. A teljes lakosság és a 18-59 évesek eltérő tévénézési szokásait mutatja, hogy a két fő kereskedelmi csatornán túl alig van tévéadó, aminek akár csak hasonló lenne a nézettsége a két eltérő lakossági csoportban. Az idősebbek által jobban reprezentált teljes lakság esetében a Duna TV, az ATV és az M1 jóval népszerűbb.

Az MTVA csatornáninak nézettsége 9,2 százalék volt a teljes lakosság körében, míg a 18-59 éveseknél 5 százalék. A negyedik helyet az AMC Networks érte el (5,7/5,6%), az ötödik a Paramount volt (2,1/2,5%).

A műsorok versenyét a TV2 műtárgyak kereskedésével foglalkozó tévéműsora, a Kincsvadászok nyerte a 18-59 évesek körében 380 ezer nézővel. Ezt az RTL Mi kis falunk hazai sorozata követte 358 ezer nézővel, harmadik helyen az RTL Híradó állt 311 ezer nézővel. 300 ezer néző fölé még az RTL befektetési reality-je, a Cápák Között jutott – 8 ezer fővel átlépve a határt. A tíz legnézettebb műsor közé csakis saját gyártású műsorok jutottak be. A Spíler TV és az M4 angol bajnoki és Európa Liga meccsei 12-13. helyre jutottak, 153, illetve 148 ezer nézővel. Ezen kívül csak a TV2 Csoporthoz tartozó Mozi+-on futó négy film fért be a legnézettebb 30 műsor közé a TV2 és RTL csatornákon kívül.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: RTL, tv2, média, nézettség