Az eMarketer becslései szerint 2013-ban is tovább folytatódik a magazinokban megjelenő hirdetési költések csökkenése és feltételezhetően ez nem is fog növekedésnek indulni egészen 2016-ig.
Annak ellenére bevételkiesések hatására gyakran az online kiadások büdzséjét vágják meg a nyomtatott kiadványok javára, mégis néhány magazinnak sikerült online felületre költöznie és ott új olvasókat, előfizetéseket szereznie. Ezek a magazinok tulajdonképpen annyiban különböznek a print változatuktól, hogy intertesen felületen, pdf formátumban letölthetők olvashatók. A WordPay felmérése szerint az Egyesült Államokban a felhasználóknak 22 százaléka fizetett elő ilyen pdf magazinra vagy újságra 2012-ben. A hirdetők pedig követték őket.
Publishers Information Bureau (PIB) és a Kantar Media közös felmérése 52 magazin hirdetéseit vettette össze 2012 és 2013 első negyedéveire vonatkozóan. Azt találták, hogy míg a nyomtatott magazinokban nem nőtt a hirdetések száma, addig a iPades kiadványokra optimalizált hirdetések aránya 26 százalékkal emelkedett. A tanulmány továbbá azt is megállapítja, hogy míg az egyes márkákra lebontott hirdetések száma 200-al csökkent az offline magazinoknál, addig internetes társaiknál ez 1000-rel emelkedett. 2012-ben az első negyedévben az onlineban és offlineban elhelyezett hirdetések aránya 188 százalékkal volt magasabb, mint a csak nyomtatott magazinokban elhelyezetteknek, ez a szám 2013-ra 246 százalékra nőtt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!