Effie 2019 - a Soproni márka hosszútávon hatékony kommunikációja kapta a Platina Effie-t

Effie 2019 - a Soproni márka hosszútávon hatékony kommunikációja kapta a Platina Effie-t
A Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által fémjelzett 18. magyarországi Effie Díjátadó Gálaesten további 42 elismerést adtak át, valamint kihirdették a Microsoft Innovációs Különdíj nyertesét, az Év Megbízóját és az Év Ügynökségét.

A Marketing Oscar-nak is nevezett, 50 éve New Yorkban edukációs céllal alapított, jelenleg 50 országban megrendezett Effie reklámhatékonysági verseny hazai megmérettetésén 2019-ben 11 Bronz, 3 Ezüst, és 6 Arany Effie született, valamint 22 Finalista is elismerést kapott mintegy 300 fő jelenlétében november 4-én este a szakma ünnepén a Várkert Bazárban. A zenei közreműködő ez alkalommal a Vasovski Live volt.

Ebben az évben nemcsak új kategóriákat, de új díjakat is bevezettek a szervezők, és a Platina Effie odaítélése sem az eddigi formában zajlott.

Az egyik új elismerés a Microsoft Innovációs Különdíj, amelyet azok az alkotók kapnak, akik az új infokommunikációs technológiák innovatív, úttörő módon való alkalmazásával példaértékűen valósítottak meg sikeres marketing aktivitást. Az Innovációs különdíj független elismerés, elkülönül a hagyományos Effie hatékonyságért kapott díjaktól. Ez a díj az innovatív megoldások ösztönzésére született meg, az Effie és a Microsoft ezzel az elismeréssel kívánja jutalmazni a marketingkommunikációs szakma sikeres újító, kísérletező, bátor alkotóközösségeit, megbízót és ügynökséget.

A díj odaítéléséről külön zsűri döntött, Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatójának vezetésével. Az Innovációs különdíjat megosztva kapta a UPC „Digitális finomhangolás az online értékesítés növelése érdekében” és az Erste Bank „A személyi kölcsön személyiségűek (személyiség alapú mikro-szegmentáció)” kampány. Alkotók az előbbi esetében a Reprise Digital Hungary és az OMD Hungary, utóbbi esetében a Wavemaker Hungary és a Datalyze Research voltak. Szintén újdonság, hogy mostantól a Platina Effie odaítéléséről is külön szakmai testület dönt.

A kétfordulós zsűrizés során kiemelkedő pontszámot elérő pályaművek közül a Platina-zsűri tagjai határozzák meg a győztest, a leghatékonyabbnak ítélt marketingkommunikációs aktivitást. Idén a Platina Effie-t a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. Soproni márkájának, a Hosszútávú hatákonyság kategóriában aranyat nyert, „Ami közös bennünk” platform alatt futó kommunikációja kapta. Az alkotók az ACG, a Publicis/Starcom, a Bistro és az Uniomedia volt. A díjat dr. Fábián Ágnes, a Platina zsűri tagja, a Magyar Márkaszövetség (Branded Goods Association) elnöke adta át.

A Platina – mint a legértékesebb Effie-díj - elnyerése meghatározónak számít a legeredményesebb pályázók (megbízó és ügynökség) rangsorának kialakulásában. A nemzetközi Effie Index pontrendszerét alkalmazva mostantól a hazai Effie-n is összegzik a versenyen elért eredményeket és az elért pontszámok alapján kihirdetik az Év Megbízója és az Év Ügynöksége elismeréseket is. 2019-ben az Év Megbízója a Vodafone Magyarország Zrt., az Év Ügynöksége az ACG lett. A megbízói díjat Blaskó Nikolett a MAKSZ elnöke, az ügynökségi díjat dr. Pócsik Ilona a Reklám Világszövetség Magyar Tagozatának elnöke nyújtotta át.

Az 50 éve alapított, a világ 50 országában megrendezésre kerülő reklámhatékonysági versenyt Magyarországon 2002 óta rendezi meg a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A nevezés feltételeit és a pályaművek értékelését az Effie Worldwide iránymutatásai alapján alakítják ki minden évben a hazai szervezők. A pályázóknak részletes hatékonysági esettanulmányt kellett benyújtaniuk ezúttal is, amelyekben olyan 2018.01.01. és 2019.06.30. között Magyarországon futott kampányokat kellett bemutatni, amelyek a kiírás szerint igazolhatóan sikeresek, hatékonyak voltak. A pályaművek értékelése 2 fordulóban zajlott, közel 100 hazai, vezető beosztású marketingkommunikációs szakember bevonásával. Az Effie az egyetlen olyan szakmai megmérettetés, ahol a marketing célok hatékony megvalósítása áll a középpontban. Az Effie megkérdőjelezhetetlen szakmai elismertsége többek között a széles iparági tudásra épülő alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizésnek köszönhető. Ennek tükrében már a döntőbe jutás is kiemelkedő teljesítmény, hiszen a benevezett hatékony kampányok közül továbbjutók minősültek a leghatékonyabbaknak, pályaműveik pedig a legsikeresebbeknek.

Támogatók: MTVA, Central Médiacsoport, Ringier Axel Springer, Microsoft, Google, Kantar, Mastercard, Gemius, Cinema City/New Age Advertising, Adaptive Media, Territory Influence, Drive Now

Együttműködő partnerek:
Várkert Bazár, Visual Europe Group, Aria Hotel, Air France/KLM, Coca-Cola Magyarország, Törley, Nespresso, Céges édesség, Displaystore, Amerikai szék, Apple Party Service, onBrands, Digital Hungary

Díjazottak (kampány/megbízó/pályázó/társügynökség) részletes listája itt érhető el!

További információ: www.effie.hu, bori@maksz.com, iaahun@iaabudapest.hu

Zsűri: zsűritagok

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: márka