Durva lépést tett a Youtube

Durva lépést tett a Youtube
Itt vannak az átugorhatatlan hosszú hirdetések.

A YouTube-on futó videós hirdetések megítélése kettős: van, akit nem zavarnak a reklámok, hiszen úgyis ott van a Hirdetés átugrása gomb, másokat viszont az az 5 másodperc is "kiborít", ami a gomb megjelenéséig eltelik – írja cikkében a HVG.hu. Abban valószínűleg mind a két fél megegyezik, hogy a legidegesítőbbek azok az 5-6 másodperces reklámok, amelyeket hosszúságuk (vagy inkább rövidségük) miatt nem lehet átugrani. Akit ez bosszant, az valószínűleg nem fog örülni annak sem, hogy érkeznek az átugorhatatlan hirdetések a videómegosztóra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az eddigi reklámok mellett olyanok is megjelennek majd, amelyeknél 5 másodperc után sem jelenik meg a Hirdetés átugrása gomb.

Ezek a reklámok jellemzően 15-20 másodpercesek lesznek. A hirdetők ezekért többet fizetnek majd, cserébe pedig a YouTube-csatornák tulajdonosai is több pénzt kapnak belőle, mint amennyit az átugorható hirdetések után zsebelhetnek be.

A csatornatulajdonosok kikapcsolhatják

Az új hirdetésfajta automatikusan "megjelenik" majd azoknál a videóknál is, amelyeket korábban töltöttek fel a platformra, az eredményességükről pedig számot ad a YouTube. A YouTube-csatornák tulajdonosai ezek alapján dönthetnek úgy is, hogy nem éri meg nekik ez a fajta hirdetésforma, ezért ki is tudják kapcsolni azt.

Ezek a hirdetések természetesen csak azoknál a videó(so)knál jelenik meg, amelyek már a YouTube Parternprogramban is benne vannak. A dolognak azonban így is lehet negatív hatása: a kisebb csatornák esetében könnyen lehet, hogy a nézők elvesztésével jár majd az ilyen reklámok megjelenése.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: youtube, HVG, Reklám