
A cég azt is közölte, hogy lassult a bevételnövekedése az olyan riválisokkal szemben, mint a TikTok és a YouTube, miközben a hirdetők is kevesebbet költenek náluk. A jelentés után a Meta részvényei több mint 20 százalékot zuhantak, ami mintegy 200 milliárd dollárral csökkentette a vállalat tőzsdei értékét - írja a Marketingmorzsák.
Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint a cég árbevétel-növekedése amiatt torpant meg, mert a a közönség, különösen a fiatalabb felhasználók a riválisokhoz távoztak. Arról is beszélt, hogy az Apple adatvédelmi változtatásai is rosszul érintették a cég bevételeit. Dave Wehner, a Meta pénzügyi igazgatója szerint az Apple változtatásai megnehezítették a márkák számára, hogy megfelelően targetálják majd mérjék a hirdetéseiket a Facebookon és az Instagramon, és ennek “nagyságrendileg 10 milliárd dolláros” hatása lett a Meta számára.
A következő negyedévre 27 és 29 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizáltak, ami alacsonyabb az elemzők által vártnál. A Facebook a fennállása óta minden negyedévben növekedni tudott, ez az első alkalom, hogy csökkenéssel számolnak, és a bevételek is visszaestek.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!