
A nyomtatott sajtó és újságírás világában már 2010. körül érződött, hogy változás készül. A professzionális újságíró szakemberek helyett mind többször a bloggerek, vagy helyi véleményvezérek vittek egy-egy témát, amely folyamat a Facebook megjelenésével, illetve az ott létrejövő csoportok elterjedésével csak tovább gyorsult.
„2015-2016 volt az a fordulópont, amikor ténylegesen át is vette az irányítást a közösségi média, a videó, az online média. Azóta gyakorlatilag ki lehet mondani: a print média haldoklik, de szerintem egy nagyon halvány reménysugár felcsillan az alagút végén” – fogalmazott Ilku Miklós.
A nyomtatott sajtó legnagyobb erőssége a hitelesség, a print ezzel bárkit maga mögé utasít – legalábbis a nemzetközi médiában ezt látjuk. Hosszú távon az erős nyomtatott média egy online felülettel – mint hiteles médium – képes szegmenseket kiragadni a médiamixből. Az emberek fejében ugyanis máig a nyomtatott jelenti a megbízhatót. Arról nem is beszélve, hogy itt nem kell feliratkozni, regisztrálni, adatokat megadni, így az emberek fejében biztonságos is.
A tematizált magazinok is visszatérnek: a nemzetközi trendek azt mutatják, hogy ebben van potenciál, az embereknek ugyanis elege van a hírekből. A negatív híreket – mint infláció, háború, politikai viszályok, koronavírus – csúcsra járatták, a fogyasztók inkább a tematikus, szórakoztató, kultúra, életmód, utazás tematika felé nyúlnak. Persze nem mindenki – a 25 év alatti korosztály például kivétel nélkül a videós tartalmak felé fordul, a TikTok ezért is piacvezető ebben a körben. A fiatalok 40 százaléka már nem a Google-ben, hanem ezen a platformon keres.
A beszélgetésben szó esik arról is, hogy milyen útkeresésben van a digitális média, van-e jövője az újságírásnak, mire kattintanak a magyarok, de arról is, hogy miként fogyasztjuk és állítjuk elő a tartalmakat a közeljövőben. A márkahűség pedig teljesen új értelmet nyerhet a kialakult helyzetben.
A Lounge Group a Digital Media Hungary konferencián egy látványstúdióval volt jelen, amelyben médiaszakmai beszélgetésekkel adott kiegészítő tartalmat az eseményhez, a legjobb hazai szakemberekkel. A beszélgetések teljes egészében, reklám nélkül, ingyenesen hozzáférhetők.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!