AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez

AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által közösen elkészített Magyar Reklámetikai Kódex audio narrációval egészült ki, mely elérhető az ÖRT hivatalos weboldalán, YouTube-csatornáján, valamint podcastként Spotify és Apple platformokon is hozzáférhető.

A projekt célja, hogy a széles körben elfogadott reklámetikai normagyűjtemény a reklámszakemberek mellett a fogyasztók és diákok számára is könnyen fogyasztható legyen. Az új formátumnak köszönhetően a Kódex tartalma most már bárhol és bármikor hallgatható, igazodva a modern tartalomfogyasztási szokásokhoz. A kezdeményezés különlegessége, hogy a Kódex szövege mesterséges intelligencia segítségével vált hallgathatóvá, és a projekthez AI által generált borítóképek is készültek, amelyek vizuálisan erősítik az etikus reklámozás üzenetét. Az innovatív formátum célja, hogy még több embert érjen el, támogatva az etikus reklámozás elveinek terjedését. Az audioanyag bármikor meghallgatható, így segíti a reklámkészítésben érintett szakemberek munkáját, miközben az etikus reklámozás iránt érdeklődő közönség számára is új utat nyit a Kódex tartalmának megismeréséhez.

A audio narrációval kiegészült reklámetika kódex az alábbi felületeken érhető el:

- ÖRT hivatalos weboldala

- YouTube

- Spotify

- Apple

A Magyar Reklámetikai Kódex legfontosabb változásai szakértőkkel és példákkal tarkított összefoglaló cikksorozatban olvashatóak a Kreatív Online-on:

1. Az első cikk a hirdetők számára legdrágább büntetési tétellel járó ún. megtévesztő reklámok témáját járta körbe.

2. A sorozat második részében a kiskorúakkal és kiskorúaknak készült reklámok szabályozása került terítékre.

3. A harmadik részben az influenszerekkel való hirdetés témáját járták körbe

4. A negyedik írásban az alkoholos termékek márkanevét viselő alkoholmentes italok reklámozási gyakorlatára tértek ki.

5. Az ötödik cikkben a szerencsejáték reklámokon volt a sor.

6. A hatodik anyagban arról olvashatsz, hogyan hirdethetsz zölden, miként igazolhatod a márkád zöld állításait és hogyan kerülheted el a greenwashing csapdáját.

7. Az utolsó előtti anyagban az élelmiszer és az étrendkiegészítők reklámkészítési gyakorlatát érintő, a normagyűjteményben újként megjelent szabályokat vették górcső alá.

8. Az utolsó anyagban az egészségügyi reklámoknál előforduló bírságra okot adó állításokat nézték át.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!