A tévés társam mondd, akarsz-e lenni? A Kamera Hungária Online Műsorfesztivál ismertetője!

A tévés társam mondd, akarsz-e lenni? A Kamera Hungária Online Műsorfesztivál ismertetője!
A Média-Digital Hungary szervezői 2021. június 1. és június 8. között megrendezi a Kamera Hungária Online Műsorfesztivált. Szeretettel várunk minden egyéni, alkotót, alkotó csoportot, sajtómunkást, gyártócéget, kereskedőt, szolgáltatót, produkciós irodát, vállalati marketingest, reklámpiaci szakembert, hogy képviseltessék magukat a fesztiválon, nevezzék magyar nyelvű tartalmaikat az online audiovizuális tartalmak hazai szakmai versenyébe. Ismertető. A díjkiosztó ünnepségre: június 7-én a Média-Digital Hungary Konferencián kerül sor. 


A pandémia az elmúlt egy évben megmutatta, hogy a tömegmédia fogyasztás, a tömeges-média, vagy ha úgy tetszik longtail média, nagy mértékben és egyik-napról a másikra robbanásszerűen vonta magára az emberek figyelmét. 
Sokan kezdtek podcastot, webináriumot, online videót készíteni, vagy meglévő tartalmukat (koncert, színház, sportverseny, stb.) online közvetíteni.

Legyen ez a verseny az Ő ünnepük, hiszen Ady óta tudjukCsak akkor születtek nagy dolgok, / Ha bátrak voltak, akik mertek

Kik lehetnek ők?
Bárkik, akik azért készítettek és készítenek podcastot, webináriumot, online videót és közvetítést, hogy például önmaguk márkáját, piaci területét népszerűsítsék. Akik olyan elhivatott versenypiaci szereplők, kereskedők, szolgáltatók, művészek, alkotók (például pékek, gyógytornászok, színházigazgatók, sportvezetők, stb.) akik az egy évvel ezelőtt ránktört váratlan élethelyzetben úgy döntöttek, élnek a „digitális atomrobbanás” lehetőségeivel, sőt előnyükre fordítja azokat! Azok, akik nem akartak elszakadni ügyfeleiktől, fogyasztóiktól, és megértették, hogy van egy másik élettér: a virtuális tér – és hatékonyan ki is használták azt az elmúlt egy évben!

Miért gyártottak tartalmat? Mi volt a céljuk?
Az adni akarás, önmaguk fejlesztése, a saját márka építése, kapcsolattartás a közönséggel (legyen az baráti kör, fogyasztó, ügyfél, néző, stb.) értékesítés, konverziógyűjtés, tanítás, szórakoztatás (esetleg e kettő együtt), vagy el nem ítélhető módon a megélhetés, a túlélés egy új lehetőségét, zálogát látták a tartalomgyártás ezen formáiban, vagy „csak“ együtt szerettek volna lenni - a már meglévő vagy éppen újonnan kialakított közönségükkel.

A virtuális tér régi-új alkotói hamar szembesültek azzal, hogy ebben a váratlanul felbolydult méhkasban, a hirtelen nagy médiazajban azonban már nem elég „csak egy“ műsort elkészíteni, kommunikálni és közreadni, majd magára hagyni. Az utóélete épp olyan fontos. Sőt!  (Ajánljuk figyelmébe a március 25-i 15.00-17.00 óra között a témával foglalkozó Reboot Hungary adásunkat. KLIKK a cikk végén)

A teljesség igénye nélkül, íme egy feladatsor, hogy mely kérdésekre kell választ adni, mi mindennel kell foglalkozni egy audiovizuális tartalom életútja során: a téma kiválasztás célja, kidolgozása, az adás lebonyolítása, a terjesztés, a kommunikáció hangvétele, a közönségszervezés, a hirdetési eszközök kiválasztása és használata, a társmédiumok összekapcsolása, különleges eszközök és megoldások bevonása, kapcsolattartás a közönséggel, adatok használata, mérések, utógondozás, üzleti modellek felállítása, fenntarthatóság és versenyképesség. Ezek mind-mind a siker fontos összetevői, melyektől ma már alig-alig lehet eltekinteni. 
A megváltozott (munka)körülmények, például költségcsökkentés vagy más lehetőségek miatt a tartalomgyártók azonban sokszor egy-személyben viszik és menedzselik a fenti feladatsort művük teljes életútja során.
Cserébe közönségük már nem csupán egy mérési szám, hanem közvetlen, ha szabad így írnom: tegező viszonyban lévő élő, interaktív kapcsolat, amely mindennél fontosabb. Épp ezért fontos, hogy miként szólítják meg a nézőt/hallgatót, milyen az ügyfélkapcsolat, és milyen a felhasználói élmény. 
Mert a lehetőségek szélesedésével az elvárások is megnőttek. Már az újszerűség, a gyorsaság önmagában nem elég. Már nem csak egy helyre, egy platformon tud elkapcsolni a közönség!

Szórakoztatva kell informálni, tanítani, vagy vágyat ébreszteni egy termék iránt. 
A szolgáltatók hosszútávú egyik legfontosabb feladata a közönségüket lojális közösséggé formálni. És talán ez a megélhetés/fennmaradás záloga is.

Pontosabb adataik birtokában szinte egyenként is ismerhetik őket. A jó kapcsolatot pedig ápolni.
A minőségi “közönség/közösség”-re építve nem csupán adatbázisokat lehet építeni, de a márka- és teljesítményalapú marketingkommunikáció is hatékonyabb lesz.

A podcastok, webináriumok, videók és közvetítések már nem önállóan léteznek az online térben, hanem a társmédiumaikkal ökoszisztemát kell kialakítaniuk, amelybe a közönségszervezés, a terjesztés kérései, a marketing kommunikáció is beletartozik. És hatnak egymásra. Hírlevelek, közösösségi média, keresőmarketing, terjesztő csatornák kiválasztása, stb. hatnak például a tartalomszerkesztés retorikájára is.

A webes produkciók már nem ötletszerűek, hanem üzleti vállalkozások tervezett modellel: önfinanszírozás, reklámbevétel, támogatás- és előfizetésgyűjtés, vagy ezek hibrid változatai tarthatják fenn médiarendszerünket.

Mindezek fényében a Kamera Hungaria Online Mediafesztivál szervezésekor úgy alakítottuk ki a zsűri szempontrendszerét, hogy az egyes produkción túl ezek az értékek is hangsúlyt kapjanak benne, hiszen a korszerű, fenntartható tartalomgyártásnak a felsoroltak az alappillérei. Ne felejtsük, a versenyképesség mellett a jövőképességnek itt is helyet és teret is kell kapnia egy ilyen megmérettetésen!

Ugyanakkor tudjuk, hogy ez a számtalan, nagyszerű adás a legtöbb esetben egy nappali sarkában, a számítógépes kuckóban, melegítőben jött létre, rettegve, hogy mikor nyit be a gyerek, tör ránk a kutya vagy a macska. De ennek ellenére a minőségen ez nem látszik.

A pályázattal az is célunk, hogy elismerjük azok munkáját, akik oly sok tudást, nevetést, szellemiséget, szépséget, kikapcsolódást hoztak az otthonunkba, vagy előmozdították a szakmai tevékenységünket. Ismerjük el a lelkes alkotók sok-sok fáradozását és ez a fesztivál legyen egyben köszönet is azért, hogy segítettek a “túlélésben”.

Pályázati alapinfomációk:
A pályázati részletes kiírás közzététele: 2021. április 05.  www.kamerahungaria.hu

Figyelem!
Csak azok pályázzanak, akiknek egy képviselője részt tud venni a 2021. június 7-én este 19.00 órakor kezdődő díjkiosztón, és díjazás esetén vállalja, hogy június 8-án, a konferencia színpadán 15 percben bemutatja a versenyművet.

A zsűri döntési szempontjai hamarosan megismerhetőek és letölthetőek a www.kamerahungaria.hu oldalról.
 Amennyiben szeretne értesítést kapni a bejelentésről, kérem jelezze azt az info@kamerahungaria.hu email-címen.
Tárgyba kérjük beírni: Kamera Hungária

A sajtóügyekért felelős:
Hegyi Nóra (Kolibri Pictures) +36 30 216 2005 - info@kamerahungaria.hu
Interjúkkal, cikkekkel, médiamegjelenésekkel kapcsolatban kérjük, őt keressék.

Nevezési Kategóriák:
Nevezni 2021.április 12-27.12.00 óra között lehet négy produkció-csoportban:

Podcast:
Csak sorozattal (egymástól független témájú epizódok is) lehet nevezni, annak öt adásával olyan módon, hogy az egyik epizódot kell megnevezni a versenyben induló produkcióként, és további négy prezentálása pedig a sorozat jellegét hivatott bemutatni.
Téma körök:
- Oktató, edukációs
- Szórakoztató, életstílus, kultúrális
- Üzleti, szakmai

Webinárium: 
Csak sorozattal (egymástól független témájú epizódok is) lehet nevezni, annak öt adásával olyan módon, hogy az egyik epizódot kell megnevezni a versenyben induló produkcióként és további négy prezentálása pedig a sorozat jellegét hivatott bemutatni.
Téma körök:
- Oktató,
- Szórakoztat
- Üzleti, szakmai
- Networking jellegű

Online videók:
Csak sorozattal (egymástól független témájú epizódok is) lehet nevezni, annak öt adásával olyan módon, hogy az egyik epizódot kell megnevezni a versenyben induló produkcióként és további négy prezentálása pedig a sorozat jellegét hivatott bemutatni.
Téma körök:
- Oktató,
- Szórakoztat
- Üzleti, szakmai

Online közvetítés
Egyszeri adás, ahol a tartalom függetlenül elkészült (koncert, színház, vagy egyéb esemény például), csak a pandémia miatt került online közvetítésre. Természetesen a közvetítés miatt a tartalmat (amennyiben szerzői jogilag ez összeegyeztethető) lehet optimalizálni a jobb minőségű közvetítéslebonyolítás miatt.
Téma körök:
- Oktató,
- Szórakoztató )Sport, színház, koncert stb)
- Üzleti, szakmai

A témával foglalkozó Rebot Hungary itt: Klikk ide.
A Reboot Hungary ingyenes regisztráció itt.


Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …