A reklámipar állapot- és kilátásfelmérése

A reklámipar állapot- és kilátásfelmérése
Vegyél részt a Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet 5. reklámipari felmérésében, válaszaiddal segítve a kutatást, ezen keresztül pedig a kommunikációs iparág és a reklámszakma egészét!

A Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet 5. alkalommal készíti el az MRSZ Barométer kutatást. A felméréssorozat célja, hogy feltérképezze a kommunikációs iparág jelenlegi helyzetét és jövőbeli kilátásait az MRSZ tagjai és társszövetségei tagjainak vezetői, mint az iparág meghatározó szereplői körében.

A jelenlegi 5. kérdőív a hazai reklámipart érő aktuális külső és belső hatások összességét veszi górcső alá: az orosz-ukrán háború miatt kialakult gazdasági- és energiaválság, az eszkalálódó infláció; a szabályozási környezet változásai (extraprofitadók, új kata-törvény stb.), a továbbra is velünk maradó koronavírus-járvány, valamint a 2022-2023-as év szakmai kihívásai tükrében.

Szeretnénk felkérni Önt, illetve vállalkozását, cégét, foglalkoztatóját, vegyen részt ismét a felmérésben, válaszaival segítve a kutatást, ezen keresztül pedig a kommunikációs iparág egészét.

A KÉRDŐÍV EZEN A LINKEN KERESZTÜL TÖLTHETŐ KI:

https://cloud.capitris.hu/scoresgroup/survey/MRSZ_5?uid=MRSZ2022

KITÖLTÉSI HATÁRIDŐ: 2022. december 15. éjfél

KILENC OK, AMIÉRT ÉRDEMES KITÖLTENED:

  • TELJES, AKTUÁLIS KÉPET MUTAT A REKLÁMIPAR HELYZETÉRŐL

A cégvezetők, felsővezetők, döntéshozók pontos véleményének megismerésére most azért van ismét különösen szükség, mert az adatokat összesítve és elemezve a szakmai szereplők teljes képet kaphatnak az iparág- és a részszegmenseinek helyzetéről.

  • PÉLDÁKAT MUTAT A KIHÍVÁSOKRA ADOTT REAKCIÓKRA

Az iparági szereplők példát meríthetnek a többi vállalkozás / vállalat különböző kihívásokra adott reakcióiból, lépéseiből, intézkedéseiből és azok mértékéből.

  • TÁMOGATJA AZ MRSZ IPARÁGÉRT VÉGZETT ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁJÁT

A tovább gyűrűző komplex gazdasági-, energia-, munkaerőpiaci válság közepette a Reklámszövetség a kommunikációs iparág érdekeinek képviseletében hatékonyan fel feltudja használni a friss adatokat.

  • A KITÖLTŐK MEGKAPJÁK A RÉSZLETES ELEMZÉSI ANYAGOT

A kitöltők számára a teljes elemzési anyagot elérhetővé teszik.

  • AZ ÉRTELMEZÉST / FELHASZNÁLÁST SEGÍTŐ MODERNIZÁLT DESIGNNAL TESZIK KÖZZÉ A KUTATÁSI ELEMZÉST

A komplex adatok könnyebb értelmezhetősége miatt a kutatási elemzést frissített, modernizált designnal, és a felhasználást jobban támogató diagramokkal, látványos infografikákkal teszik majd közzé.

  • ÚJÍTÁSOK: VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓ ÉS ANGOL NYELVŰ KIVONAT IS KÉSZÜL

Ezúttal vezetői összefoglalóval és angol nyelvű kivonattal is készülnek.

  • AZ AKTUALIZÁLT KÉRDÉSSOR AZ IPARÁG JELENLEGI ÉS A JÖVŐBEN VÁRHATÓ PROBLÉMÁIT JÁRJA KÖRÜL

Az 5. felmérés ismét górcső alá veszi a reklámozó márkák és a kommunikációs iparágban tevékenykedő cégek (média és szolgáltató szektor: ügynökségek, kutató cégek stb.) pénzügyi-, piaci- és munkaerő helyzetét és jövőbeni kilátásait.

  • Rákérdez azokra a munkaszervezési- és egyéb intézkedésekre, költségcsökkentő lépésekre, amelyeket a vállalkozások meghoztak (vagy terveznek meghozni) a gazdasági válság cégükre gyakorolt negatív hatásainak mérséklésére.
  • Vizsgálja, hogy a jelenlegi összetett válság tényezői, a trendhatások milyen mértékben befolyásolják a működő reklámipari vállalkozásokat idén és jövőre.
  • A 2022-ES MÉDIA ÉS KOMMUNIKÁCIÓS TORTÁK PUBLIKÁLÁSA ELŐTT KÉPET KAPHATSZ A PIAC ÁLTAL PROGNOSZTIZÁLT TORTAMÉRETEKRŐL

Rákérdez a piaci várakozásokra a média- és marketingkommunikációs költések várható alakulása tekintetében nemcsak a 2022-es, de a 2023-as év vonatkozásában is!

HASZNOS INFORMÁCIÓK A KITÖLTÉSHEZ

A kérdőív kitöltése kb. 12-15 percet vesz igénybe. Ezért javasoljuk, hogy olyan időpontot válassz, amikor vélhetően van ennyi egybefüggő, zavartalan időd a válaszadásra.

A kérdések egyrészt közvetlenül a reklámiparhoz kötődően működő vállalkozásodra, másrészt tágabb értelemben arra a legszűkebb szegmensre (pl. médiacég esetén médiaterület, ügynökség esetén ügynökségi csoporttípus, hirdető esetén iparág) vonatkoznak, amelybe a céged kategorizálható.

A válaszokat a legjobb tudásod szerint add meg, de nem kötelező minden kérdésre válaszolnod! Ha úgy érzed, bizonyos kérdések megválaszolásához nincs elég információd, vagy nincs határozott véleményed, egyszerűen lépj tovább.

Fontos, ha félbe kell szakítanod a kitöltést, hagyd nyitva a linket a keresőben, hogy később ugyanannál a kérdésnél folytathasd, ahol félbehagytad. (Amennyiben bezárod a linket, úgy nem tudsz visszatérni a link ismételt megnyitásával a korábbi állapothoz, így sajnos a kitöltést elölről kell kezdened.)

Az 5. alkalommal készülő MRSZ Barométer kutatás célja, hogy folyamatosan feltérképezze a kommunikációs iparág aktuális helyzetét és jövőbeli kilátásait az MRSZ és társszövetségei tagjainak vezetői körében.

A korábbi MRSZ Barométer kutatások 2020 májusában, 2020. augusztus-szeptemberben, 2021. február-márciusban és 2022 januárjában zajlottak. (Ezek eredményeit megtalálják az MRSZ honlapján is a https://mrsz.hu/kutatas/2020-mrsz-barometer-2-fazis linken.)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!