A lista élére a Wavemaker került, amely 2020 első kilenc hónapjában 1,1 milliárd értékben szerzett megbízásokat (ebből 370 millió dollár ügyfélmegtartásból származott). Az ügynökség a remek teljesítményt nagymértékben a kínai és amerikai kulcspiacok pozitív fejleményeinek köszönheti. A második helyen a MediaCom végzett 1,004 milliárd dollárnyi megbízással, amelyből 123 millió dollárt tett ki az ügyfélmegtartás. A harmadik helyet kevéssel lemaradva a Mindshare szerezte meg: az új üzletek összértéke 992 millió dollár volt, amelyből a megtartás 583 millió dollárral vette ki a részét.
A médiaügynökségi csoportok listáján a GroupM szerezte meg a vezető helyet 2,5 milliárd dolláros előnyt szerezve a legközelebbi riválissal szemben. A WPP médiaügynökségi csoportja a legtöbb piacon pozitív teljesítménnyel zárta az elmúlt időszakot, és a hat csoport közül a legmagasabb megtartási arányt is magáénak tudhatta (66% avagy 1,2 milliárd dollár).
Az összesített listán a Publicis Media szerezte meg a második helyet, míg a Dentsu a harmadik helyen zárt. Ha nem a teljes kilenc hónapot, hanem csupán a Q3-at vizsgáljuk, a Mediabrands és az Initiative zártak a legjobban.
2020 első kilenc hónapjában a COMvergence 1915 megtartott vagy gazdát cserélt médiamegbízást vett számba összesen 13,8 milliárd dollár értékben. Ez utóbbi érték mintegy 4 milliárd dollárral alacsonyabb, mint a 2019 ugyanezen időszakában mért. Mindez azt is jelenti, hogy a COMvergence által vizsgált globális ügynökségi megbízások (203 milliárd dollár) 7%-a volt érintett ebben az időszakban. A legnagyobb aktivitást két kulcspiac, az Egyesült Államok és Kína mutatták: ezek az érintett médiamegbízások összegének több mint felét adták.
Az átlagos megtartási arány 30% volt, szemben a 2019 első kilenc hónapjában mért 24 százalékkal.
A 23 legnagyobb globális vagy több országos tender összesen 2,3 milliárd dollárt tett ki, míg a lokális felülvizsgálatok értéke 10,7 milliárd dollár volt, ami a teljes érték 77 százalékának felel meg. A 10 legnagyobb helyi tender összértéke 2,5 milliárd dollár, és ezek mindegyike vagy a kínai vagy az amerikai piacon zajlott.
A most felülvizsgált médiaköltés 37 százalékát, avagy 5,1 milliárd dollárt korábban nem valamely nemzetközi ügynökségi hálózat/csoport kezelte. Eközben viszont 1,8 milliárd dollárnyi megbízás vándorolt független szereplőkhöz vagy nem nemzetközi hálózatokhoz.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!