A hírfogyasztásban is folyamatosan nő a TikTok szerepe

A hírfogyasztásban is folyamatosan nő a TikTok szerepe
A keresési szokások mellett a hírfogyasztás megváltozására is jelentős hatást gyakorolnak a TikTokra feltöltött videók, a tizenévesek és a fiatal felnőttek körében egyaránt.

A TikTok szerepének emelkedése a hírforrások között a mindennapokban is jól érzékelhető, és most az Egyesült Királyság médiahatósága, az Office of Communications (Ofcom) ezt kérdőíves-interjús kutatással is alátámasztotta - írja a hwsw.hu. A tanulmány szerint a brit felnőtt lakosság (!) körében a TikTok számít a leggyorsabban növekvő hírforrásnak, míg 2020-ban csak 1 százalékuk használta ebből a célből a közösségi oldalt, addigra 2022-re 7 százalékra növekedett az arány az Ofcom szerint.

Természetesen a rövid videós közösségi oldalt preferáló hírfogyasztók inkább a fiatal felnőttek, azaz a választ bejelölők fele a 16-24 év közötti korosztályhoz tartozik. A válaszadók szerint többnyire inkább más felhasználóktól értesülnek az oldalon a hírekről (44%), esetleg a barátaiktól és családtagjaiktól (32%), és csak ezt követik a hivatalos hírcsatornák tartalmai (24%). Összességében azonban a TikTok csak hatodik helyen szerepel a hírfogyasztási listában, és még mindig megelőzik többek közt hagyományos hírforrások is - sorrendben a következők a BBC weboldal/alkalmazás (29%), a Twitter (35%), a BBC One televíziós hírcsatorna (36%), a Facebook (40%) és az Instagram (46%). A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!