A Youtube-ra 450 óra videó anyagot töltenek fel a világ minden szegletéből percenként. Egészen eddig szinte lehetetlen volt kiszűrni ezek közül, hogy melyek tartalmaznak kamuhíreket és melyek nem. Ezúttal azonban a Youtube elhatározta, hogy felveszi a harcot – számol be a Futurism cikke.
Július 9-én a cég egy blogposztban jelentette be, hogy 25 millió dollárt fordít a hírközlés módozatainak fejlesztésére és a hamis információk terjedésének megállítására. A közlemény szerint három fő irányra kívánnak fókuszálni:
- Hírügynökségek videó tartalmainak támogatása, illetve azok terjesztése 20 globális piacon
- A híroldalak (news publishers) támogatására felállított csapat bővítése
- Olyan médiaszakemberekkel és hírügynökségekkel való együttműködés, melyek segíthetnek fejleszteni a felhasználók hírfogyasztási szokásait, illetve rámutatnak a Youtube hiányosságaira
Ugyanebben a bejegyzésben a cég beszámolt arról is, hogy új, kamuhír ellenes alkalmazásokat is elindít, melyek az elkövetkezendő hónapok során válnak majd elérhetővé.
A helyi hírek támogatása
Ezek közt lesz a Youtube legfrissebb hírek szekciójának egy kiterjesztése, melynek a lokális hírekhez való könnyebb hozzáférésben lesz szerepe. A nézők megfelelő információkkal való ellátásának lesz szerves része, hogy adott videókhoz történeti, illetve tudományos kommentárok is csatlakoznak majd. A Holdra szállással kapcsolatos gyakori félretájékoztatás például úgy próbálják mederbe terelni, hogy a kérdéses tartalmakhoz hozzákapcsolják a Holdra szállásról készült felvételeket, valamint az Encyclopædia Britannica ide vágó bejegyzését.
A Facebook is küzd és beveti a sajtópluralizmust
Természetesen nem a Youtube az egyetlen techcég, amelyik hirtelen fontosnak kezdte tartani a kamuhírek elleni harcot. A Facebook alig egy hónapja jelentette be, hogy olyan „hír show-kat” fog sugározni, melyekhez az általa megbízható cégeknek nevezett vállalatok fogják szállítani. Nyilván azt, hogy ki számít hiteles forrásnak azt végeredményében a Facebook és a Youtube dönti majd el, ám mindkettő ilyen listáján szerepelt a CNN és a Fox, mely csatornákat az adott ellenoldal a sátán szócsövének tart. Tulajdonképpen olybá tűnik, hogy a nagy techcégek inkább abban érdekeltek, hogy mindkét oldal politikai igényeit kielégítsék, mintsem hiteles hírforrások felkutatásában – mutat rá az írás.
Nevelés
A Youtube által eddig felsoroltak a közelébe sem kerülnek hatékonyság szempontjából a lista utolsó darabjához. A cég ugyanis együttműködést tervez a MediaWise munkatársaival, melynek lényege a tinédzserek digitális műveltségének fejlesztése. Ennek egy jelentős részét képezi az a törekvés, hogy elérjék, a jövő hírfogyasztói egy rendes adag szkepszissel közelítsenek mindenhez.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!