A fizetett néző, - vagy ahogy a hirdetésben szerepel: "tagger" - egyfajta kritikusként előre megnézheti azokat a tartalmakat, melyek a jelenlegi felhasználók számára még nem elérhetőek, majd kulcsszavakat társít az egyes címekhez a könnyebb és pontosabb bekategorizálás érdekében.
Az egyik legnagyobb internetes film- és sorozat-szolgáltató ezzel azt szeretné elérni, hogy minél kedvezőbb kínálatot biztosítson az adott ország célközönsége számára, és kiválasszák azokat a tartalmakat, melyek leginkább megfelelnek majd ízlésüknek.
Hogyan is zajlik egy ilyen műsorelemzés?
A kanadai filmrendező, Jordan Canning, egy vele készített 2012-es interjúban elmondta, hogy a Netflix munkatársaként általában heti öt műsort elemzett. Munkája során minden egyes tartalomról alapos értékelést írt, olyan részletekre kitérve, mint például a történetvezetés, vizuális elemek és hang effektusok, sőt még arra is, hogy melyik filmben milyen gyakran káromkodnak, vagy dohányoznak.
Bár feltételként nem nevez meg mást a hirdetés, mint csupán a filmek és sorozatok szeretetét, azonban az állás betöltésénél előnnyel indulnak azok, akik tanultak filmtörténetet, illetve korábban volt már valamilyen tapasztalatuk a filmszakmában például forgatókönyvíróként, rendezőként, vagy kritikusként.
Az állást egyelőre még csak az Egyesült Királyságban hirdették meg, de az eredetileg amerikai szolgáltató rohamos európai terjeszkedésének köszönhetően, talán hamarosan a hazai álláshirdetések között is felfedezhetünk "műsorelemző" pozíciókat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!