A GDPR senkit sem hagyott érintetlenül

A GDPR senkit sem hagyott érintetlenül
″A GDPR rendelet hatályba lépése minden szereplőnek fokozott és új feladatokat, odafigyelést hozott″.

Barnóth Zoltánt, a GroupM Chief Digital Officerét kérdeztük a GDPR hatályba lépése nyomán kialakult helyzetről - írja az IAB blog.

“A GDPR rendelet hatályba lépése minden szereplőnek fokozott és új feladatokat, odafigyelést hozott. A médiatulajdonosoknál a legfontosabb kérdés, hogy vajon minden adatgyűjtést ismernek és ellenőrizni tudnak-e (ebben a különféle mérésekkel, adatgyűjtéssel foglalkozó cégek többé-kevésbé partnereik), a tanácsadók, ügynökségek számára a jogkövető eljárások kialakítása volt az elsődleges, amely sokszor határokon átívelő szolgáltatásokat nemzeti jogértelmezésekkel ütköztetett – nem túlzok azzal, ha annyit mondok, hogy ez nem egyszerű feladat. A hirdetők átvizsgálták a meglévő adatgyűjtési, kezelési, tárolási és feldolgozási folyamataikat".

Sokan kitisztították az oldalaikról a régebben beépített és már nem használt mérőkódokat. A meglévő adatbázisok egy részét optineltetni kell, ez még most is folyamatban van. Frissültek és pontosultak az adatvédelmi tájékoztatók, de a felhasználók könnyű „GDPR-ügyintézését” támogató CMP rendszerek alkalmazását azonban kevés esetben figyelhetjük meg. A hirdetők és az ügynökségek sokkal körültekintőbben választják meg médiatulajdonosi és adat-kezelő, elemző partnerségeiket, hiszen minden esetben elvárt a GDPR megfelelőségi nyilatkozat is. Különös dolog a GDPR nyilatkozat is, hiszen ezt mindenki kiadja, bemutatja kérés esetén, de nem alakult ki olyan intézmény – nevezhetjük akár auditornak is –, amely ezen a nyilatkozatok helytállóságát ellenőrizné vagy a hitelesítené". A teljes poszt itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: GDPR