A Média Hungary 2013. blogger kerekasztal beszélgetésein is kiderült, hogy a blogger már nem akar újságíró lenni. Félti a szabadságát, függetlenségét és nem utolsó sorban az olvasottságát a jól futó bloggerek többsége. Többségük még a hagyományos offline, vagy online médiás munkáiból él, mégis azt gondolják, hogy a blogírást nem igazán pénzért csinálják.
A blog egyfajta önkifejezésként jelenik meg az életükben, valamilyen témában itt találták meg azt a szabad kommunikációs formát, amelyet a média nem adott meg a számukra. Az évek óta tartó vita arról viszont megoldódni látszik, hogy újságíró-e a blogger... azzal a kitétellel, hogy egyre több újságíró választja a blogírást munkájához is. A bloggerek egyre inkább szakértővé szeretnének válni és nem újságíróvá.
Az alábbi infografika a blogok hatását, olvasottságát és clges lehetőségeit mutatja. Európa talán egy kicsit konvencionálisabb ebben a kérdésben, mindenesetre az biztos, hogy a bloggerek forradalma megváltoztatta, és folyamatosan átalakítja a korábban megszokott médiát. Sokaknak kínál véleményformálási lehetőséget, s a közösségi média eszközeivel összekapcsolva hatékony kommunikációs felületet szinte bármilyen témában.
A blog ma már nem az amatőrök lehetősége arra, hogy beverekedjék magukat a profik közé. A professzionális szakértők, tanácsadók eszköztárának egyik alapeleme, az egyik olyan kommunikációs csatorna, ahol szóba állhatunk olvasóinkkal, felhasználóinkkal, ügyfeleinkkel.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!