A hagyományos médiatermékek közül a BBC is beállt az infografika készítők közé. A Journalism.co.uk cikke szerint az ok egyételmű, a BBC is folyamatosan keresgéli, azokat az innovatív megoldásokat, amelyekkel képes megnövelni az elérését a közösségi médiában.
A tervek szerint május 19-től a Facebook, a Twitter és a Pinterest lesz az a csatorna, ahol ezek az érdekesnek ígérkező anyagok megjelennek majd. A BBC ezzel a nyitással a mobilos és tabletes felhasználók számát is bővíteni kívánja és nem titkolt szándéke, hogy a fiatalabb olvasók számára is élevezhető tartalmat próbál felkínálni.
A feladatra a BBC egy új vizuális újságíró csapatot hozott létre, amely a napi aktualitásokat igyekszik majd infografikává formálni. Elképzeléseik szerint három szempontból is fontos az új stratégia, egy részt megkülönböztet, másrészt élővé teszi a híreket, s végül segíti a megértést.
Hatalmas lépés ez egy hagyományos médiaterméktől, bár a BBC korábban is kisérletezett már az infografikával. Az egyik interaktív felmérésük - a The Great British Class Calculator - rekord nézettséget hozott, amit most napi szinten szeretnének elérni. A kreatív megoldást érdemes kipróbálni.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!