„A folyamatos kommunikáció hasznos, de néha egy jól megírt sajtóközlemény is elég a hírveréshez.” – állítja a most indult PR szolgáltatás, a GetPress. Egy cégnek korábban két választása volt, ha egy közérdeklődésre számot tartó hír kapcsán megpróbált a sajtó hasábjain megjelenni: fordulhatott kommunikációs ügynökséghez, ahol az egyszerű feladatok mellett komplett stratégiát építettek fel számára, vagy felvehetett erre egy alkalmazottat, aki házon belül végezte hosszú távon a feladatát. A két opcióban az a közös, hogy magas költségekkel jár, és átfogóbb megoldást ad, mint amilyenre néhány vállalkozásnak szüksége van.
A GetPress alkotói szerint nem minden cégnek van lehetősége arra, hogy nagyobb összeget fordítson sajtókommunikációra, és sokaknál nincs is folyamatosan olyan hírértékkel bíró esemény, amely médiafigyelemre számíthatna. Ezek a vállalatok így nem is fordulnak ügynökségekhez, és alkalmazottat sem vesznek fel, viszont a szaktudás hiánya miatt nehézségekbe ütköznek, amikor sajtómegjelenést szeretnének elérni valamilyen történés kapcsán.
Az időről-időre felmerülő problémájukat egy jól megírt sajtóközlemény, és annak szakszerű kiküldése orvosolhatja, amely most az új szolgáltatás révén könnyen hozzáférhető. A készítők PR szolgáltatástól szokatlan módon újságírókat is bevontak az oldal tervezésébe, akik észrevételeikkel, javaslataikkal alakították a weboldal működését, hogy a GetPress és a sajtó együttműködése minél hatékonyabb lehessen.
A megrendelőknek egy néhány vázlatpontból álló űrlapot kell kitölteniük az oldalon, amely alapján a GetPressnél dolgozó újságírók és PR szakemberek összeállítják a közleményt, majd annak kiküldését és monitorozását is levezénylik. Komplett tanácsadás és stratégiai tervezés szándékosan nem szerepel a szolgáltatások között, a készítők szerint ugyanis erre továbbra is az ügynökségek és teljes munkaidőben foglalkoztatott szakemberek alkalmasak.
Vélemény a hírrel kapcsolatban
A hír számomra komoly kérdéseket vet fel. Egyrészt az oldalon található minimál sajtóközlemény 20.000 forintos ára nem igazán kelt bennem bizalmat a minőség tekintetében. A "normál" 40.000 forintos ár is elég furcsa a piacon, illetve az Instant 70.000 forintért négy órán belül kiküldött közlemény sem tudom, hogy elnyeri-e a piac tetszését.
A médiaügynökségek biztos, hogy nem örülnek az ilyen piaci anomáliának, de ha a hatékonyság alacsony lesz akkor a megrendelők sem lesznek boldogok. Vannak dolgok, amit szívesen bízok szakemberekre, ilyenkor el is várom, hogy kapjak is valamit a pénzemért. Azért mert valami olcsó nem biztos, hogy jó is, a sok éve felépített kapcsolatok ilyen alacsony áron biztos nem hozzáférhetők. Azért én kiváncsi leszek, hogy ettől lesz-e origos megjelenése az ügyfeleknek, mint ahogy azt a partnerek feltüntetésével sejteti a szolgáltató.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!