Úristen! De durva a Gillette reklámja(?)

Úristen! De durva a Gillette reklámja(?)
A zaklatás, a szexizmus és a #metoo fogalmak boncolgatásával készítette el legújabb reklámfilmjét a Gilette. Amit Magyarországon „férfiasan tökéletes” szlogenként fordítottak, az angolul így hangzik: The best a man can get.

A friss reklám mondavalóját tekintve a fordításnak inkább így kellene hangoznia: a legjobb, amit egy férfi kaphat. Ez pedig nem más, mint az a fajta szemlélet, nevelés, mely a lehető legtávolabb helyezkedik a szexizmustól, a zaklatástól. Amitől egy férfi jobb férfivé válhat – a Gillette-reklám mondavalója summázva ennyi – írja a Promotions.hu cikke.

A közel 2 perces reklámfilmet több mint 11 millióan nézték meg két nap alatt.
Vajon tényleg ez a legjobb, amit egy férfi kaphat? – teszi fel a kérdést a narrátor a reklámban, utalva a Gillette szlogenjére, mely pontosan harminc évvel ezelőtt, a Super Bowl szünetében tűnt fel először.

Az USA amerikai futball nagydöntőjének szünete talán a legnagyobb horderejű reklámidő, mely a spotok áraiban is lemérhető, csak a legnagyobb cégek képesek kifizetni a másodperceket.
A férfiaknak felelősnek kell nevelniük egymást – szabad fordításban valahogy így hangzik a reklámban megszólaló Terry Crew mondanivalója, aki a Gillette reklámarca, s szexuális bántalmazás áldozata volt egykor.
A reklámot 6 és 30 másodperces vágással is elkészítették, hétfő óta megtalálható a világhálón. A videóval párhuzamosan elstartolt a Gillette thebestamancanbe online kampánya is, melynek célja egybevág a reklámspot üzenetével: jobb férfivá tenni a férfiakat – zárul az írás.

Bojkott és buzz
Közben természetesen sokakat felzaklatott, hogy a reklám „megszégyeníti a férfiakat”, és bojkottot hírdettek a márka ellen. A közösségi médiát is ellepték a posztok, amelyekben éppen a szemetesben és wc-kben végzi a termék. Minket a Nike Colin Kaepernick-es reklámjára emlékeztet az ügy, ami után cipőégetések is voltak, de a cég mégis óriási nyereséggel jött ki a „botránkoztatásból”.

Az pedig hamarosan kiderül, hogy jó lóra tett-e a Gillette gazdaságilag, mindenesetre a reklám nagyot durrantott.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Reklám