Új minősítő rendszer a szakmának: elindult a marketing.hu

Új minősítő rendszer a szakmának: elindult a marketing.hu
Júniusban hivatalosan is elindult a Magyar Marketing Szövetség Marketing.hu elnevezésű minősítő platformja konkrét célkitűzésekkel.

A marketing, mint a vállalkozások, szervezetek versenyképességét alapvetően meghatározó tevékenység számos területet ölel fel, a digitalizációnak köszönhetően pedig új módszerek, tevékenységek, szakterületek és új pozíciók születtek. Az elmúlt évtizedekben örvendetes módon egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát - írja a mediapiac.com.

A marketingszakma egyre jelentősebb szerepe növekvő veszélyeket, etikátlanságra csábító helyzeteket, felkészületlenségből, kóklerségből eredő hibás megoldásokat is magával hozhat, melyek piaci károkat okozhatnak a vállalkozásoknak. Ezek a szakmaiatlanságok ronthatják a marketing egészének megítélését - írják.

A Magyar Marketing Szövetség szakmai minősítő rendszere részben ezen anomáliák megszüntetésére, minimalizálására irányul. A Marketing.hu oldal olyan platform, ahol ellenőrzött, minősített szakmai információbázis kialakítása folyik, mely orientálja, segíti a marketingpiac szereplőinek döntéseit, tudatosítja a versenyelőnyöket, csökkenti a kockázatot a megbízók és megbízottak, a munkaadók és munkavállalók oldalán egyaránt.

Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke szerint: „A sokszereplős marketing-és kommunikációs iparágban több önjelölt „szakember", illetve kókler tevékenykedik, de elsősorban nem ellenük akarunk fellépni, a fő cél inkább az, hogy a jó szakembereket segítsük, a kezdőket pedig helyzetbe hozzuk. Egyben meg kívánjuk mutatni azt is, hogy Magyarországon hány regisztrált és minősített piaci szereplő dolgozik. Már 10 évvel ezelőtt is megfogalmazódott az igény egy ilyen platform létrehozására. Mivel érzékeny témáról van szó, nagyon nem volt mindegy, honnan fogjuk meg a dolgot, hogyan tehetjük objektívvé és transzparenssé. A most debütáló rendszer teljes mértékben megfelel ezeknek a kívánalmaknak. A rendszer a tervek szerint egy hiteles adatbázisként hamarosan a szakma első számú eligazodási pontjaként szolgálhat és egyben egy olyan lehetőség, ahol üzletileg is érdemes jelen lenni. Ilyet csak egy szakmai érdekképviseleti szervezet képes létrehozni, amely nem profitorientált." A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Marketing