Új, kereskedőknek szánt hirdetési formátum érkezik a YouTube-ra

Új, kereskedőknek szánt hirdetési formátum érkezik a YouTube-ra
Még inkább vásárlásra buzdító, kifejezetten e-kereskedőket megcélzó hirdetési formátummal rukkol elő a YouTube. A június közepén bejelentett hirdetési mód lényege, hogy még több tartalmat, kapcsolódó információt (pl. böngészhető galériát) és direkt linket is tartalmazhatnak a videók.

A YouTube célja, hogy az új formátummal a kereskedők növelni tudják a hirdetett termékoldalra irányuló direkt forgalmukat. A keresőóriás ezzel a lépésével próbálja meglovagolni a koronavírus miatt bekövetkezett korlátozások hatására megugró e-kereskedelmi trendeket.


A YouTube tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók a márkák 70 százalékát a videómegosztó platformokon keresztül ismerik meg, így a webhelynek komoly szerepe van abban, hogy a vásárlók elköteleződjenek egy-egy márka mellett. Az új, vásárlásösztönző formátum használatához a kereskedőknek a Google Merchant Centerbe kell feltölteni a videóhirdetésüket, ahol aztán ezeket tovább bővíthetik CTA-kkal, megjelölve a látható termékeket, és saját webshopjukra mutató linkeket elhelyezve bennük.

A YouTube beszámolt arról is, hogy az első tesztkampányokba bevont kereskedők mintegy 25 százalékkal nagyobb hatékonysággal tudták rávenni a felhasználókat a kattintásra, mint az előző év marketingeszközeinek segítségével, illetve kilencszer nagyobb aktivitást generáltak a hirdetések, mint a hagyományos videós formátum esetében.

Ezzel egyidőben egy másik újítást is bevezetett a cég: a “Video action campaigns” keretében az ilyen jellegű hirdetések egy külön ajánló részt is kapnak. A cég szerint a “What to Watch Next” ajánlóhoz hasonlóan a reklámkampányok kisfilmjei is böngészhetővé válnak majd egy külön szekcióban. A YouTube szerint a szolgáltatás révén a költségek kétharmadát megspórolhatják a hirdetők, ugyanakkor ebben a formában legalább háromszoros hatékonysággal érhetik majd el célközönségüket.

A cikk itt folytatódik...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: youtube, video