#jövőanyukája: kérdések és válaszok a nőkről és anyákról

#jövőanyukája: kérdések és válaszok a nőkről és anyákról
Hogyan legyünk egyszerre jó szülők és sikeresek a karrierünkben? Lesz elég időnk a gyerekeinkre és erőnk a munkánkra? Teljesíthetünk-e jól mindkét szerepben? Kihez forduljunk, ha úgy érezzük, nem megy? Lehetünk önmagunkkal elégedettek, ha meg sem próbáljuk? – ezekre a kérdésekre, a piaci lehetőségekre és a szülői lélektanra ad rálátást a Coca-Cola HBC Magyarország #énjövőm programja keretében megrendezésre kerülő #jövőanyukája interaktív nap 2018. október 10-én.

Az eseményen ún. fishbowl beszélgetés formájában járják körbe a témát a meghívott előadók. Azaz a hallgatóság közül a vállalkozó szelleműek szabadon beülhetnek és részt vehetnek Dr. Juhos Andrea HR és business-coach, Kádár-Papp Nóra alapító (Gyerünk, Anyukám!), McMenemy Márk rádiós és televíziós műsorvezető, a Daddy Cool című könyv szerzője, Palya Bea énekesnő, valamint Veiszer Alinda újságíró beszélgetésében.

A munka világában zajló forradalmi változások részeként soha nem látott mértékben nő a szellemi projektmunkások és a szabadúszó munkavállalók száma. Látványos a coworking – azaz a közösségi irodák – térnyerése: számuk az elmúlt három évben megduplázódott és az előrejelzések szerint az év végére közel 18 ezer iroda működik majd világszerte, csaknem 2 millió taggal. Hazánkban a gazdaságilag aktívak közel fele nő, miközben egyre nagyobb probléma jó munkaerőt találni. Mi a helyzet a szülőkkel? Hol és milyen körülmények között lehet ma szülőként munkát vállalni? Hogyan összeegyeztethető a munka és a gyereknevelés? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a Coca-Cola HBC Magyarország és a Loffice Coworkid közös eseményén.

A gyermekgondozás időszakában az édesanyák (vagy az édesapák) sok esetben izolálódnak a társadalomtól, nincs lehetőségük a játszótéren kívüli felnőtt interakcióra, közösségépítésre, önfejlesztésre. Ma a magyarországi foglalkoztatottak mindössze 4,6 százaléka dolgozik részmunkaidőben (KSH, 2017), ami messze elmarad az Európai Uniós átlagtól (19,4%), nem is beszélve Hollandia csaknem 50 százalékáról. Pedig a rugalmas munkaidő nagyban elősegíti az anyukák és apukák munkaerőpiaci érvényesülését.

A Loffice friss fókuszcsoportos felméréséből kiderül, hogy a kisgyermekes szülők nyitottak készségeik fejlesztésére, motiváltak és hajlandók is tenni a társadalmi elszigetelődés ellen a jövedelemszerzés érdekében. A magyarországi munkaerőpiac pedig tárt karokkal várja őket, hiszen csak az IT szektor egymaga több tízezer fős emberhiányban szenved, ráadásul a nők aránya az informatikai képzési alapszakokon tanulók körében mindössze 15% (BellResearch kutatás, 2015). A Coca-Cola HBC Magyarország 2017-ben elindított #énjövőm programja segítségével inaktív, ún. NEET fiatalok (Not in Education, Employment, or Training) ingyenes, egynapos workshopokon tanulhatnak arról, hogyan keressenek állást, mit mondjanak, és hogyan viselkedjenek egy interjún, milyen képzésekhez csatlakozzanak, hogy azok lehessenek, akik valójában lenni szeretnének.

A program kezdete óta már több mint ezren vettek részt a munkavállalást megkönnyítő, ingyenes képzéseken. Ezek a tréningek a GYES-en lévő anyukák számára is nyitva állnak, akik akár online is elvégezhetik a tanfolyam kurzusait a www.enjovom.hu oldalon. A vállalat összesen 8000 fiatal képzését tűzte ki céljául 2020-ig.

Ennek a missziónak a legújabb fejezete a #jövőanyukája interaktív nap.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!