A google keresőoptimalizálás ígérete örökzöld – mindenki akar ingyen (szaknyelven organikus) forgalmat a keresőkből. Néhányan még azt is értik, hogy sok-sok optimalizálásba és tartalomgyártásba kerül, mire egyes keresésekre előkelő helyet biztosítanak be maguknak a találati listán. Néha azonban előfordul, hogy bár a találati lista előkelő helyén szerepelsz, a várt forgalom csak nem jön, te meg csak pislogsz, mint hal a szatyorban… írja a 7blog.hu.
Szerencsére ilyenkor kézenfekvő magyarázatok egész arzenáljából lehet választani: indításnak ott van a magyar balsors, paranoidoknak a google összesküvés, mindenki más pedig okolhatja érte a kretén marketingest… Hiszen minden nagyarcú marketing-fotelhadvezér azt szajkózza, hogy ha első vagy a találati listán, akkor onnantól az egyetlen dolgod a pénzszámoló gép csapágyasra járatása lesz, nem?… Mekkora ordas átverés már ez az egész online marketing?
A zsákutca-magyarázatok helyett jöjjön inkább egy kis google keresőoptimalizálás ingyen: nézzünk a probléma mélyére, aztán oldjuk meg 11 százasszög egyszerűségű pszichológiai trükk segítségével! A probléma Az “előkelő helyezés – vacak forgalom” tünetegyüttes esetén a ludas legtöbbször az adott oldal title tag-je. A meta tag-ek határozzák ugyanis meg, hogy hogyan néz ki a keresők találati oldalán az adott oldal linkje. A title tag-ből lesz a találat címe – márpedig egyes kutatások szerint az emberek 80%-a egyedül a címeket olvassa el a találati listán – és semmi mást! Ha a title tag – unalmasabb, mint egy Wagner opera, akkor ott leszel ugyan a találati lista elején, épp csak senki nem fog a találatra kattintani…
A jó találati helyen lévő, ugyanakkor tápos klikk-számot generáló találatoknál leggyakrabban az történik, hogy a kulcsszóra kereső emberek többsége látja ugyan a találatot, de nem tartja elég relevánsnak a keresésére, vagy a cím alapján unalmas, középszerű tartamat vízionál, ezért kattint inkább a következő találatok egyikére.
Ezen múlik a tartalom sorsa
Méghozzá több okból is! Még ahol van is organic forgalom, a legtöbbször ott is működhetne még jobb átkattintási aránnyal: a title tag optimalizálásával ugyanis 20-100% forgalomnövekedést lehet elérni még a jól teljesítő oldalaknál is. Ez elég komoly hozam ahhoz képest, hogy egy fél órát elbogarászol vele, nem igaz?
Ráadásul – hacsak nem állítottál be más címet mindenféle ravasz pluginokkal -, akkor a title tag határozza majd meg, hogy amikor az adott oldalt megosztják valamelyik közösségi oldalon, akkor mi lesz a közösségi média poszt címe. Sőt, a title tag még a böngészőablak “fülére” is kikerül, ezért a látogatód még akkor is látja, amikor éppen egy másik ablakban matat.
A fentiek miatt tehát borzasztóan fontos – egyben a keresőoptimalizálási tippek közül talán a legegyszerűbb -, hogy minden lehetséges módon optimalizáld a weboldalaid title tag-jét. mégpedig az alábbiak szerint:
7blog.hu: A nagy title tag voodoo
1. Csekkold a cím hosszát: A title tag desktopon legfeljebb 70 karakter, mobilon pedig 78 karakter lehet, de ezt nem érdemes kimaxolni. Egyes kutatások szerint 55 karakter az ideális, de azért 50 és 60 között teljesen jó vagy. Ennek a posztnak egy 60 karakteres title tag-et sikerült találni, cserébe közérthető, világos, és teljesen egyértelmű leírása annak, hogy milyen tartalmat fog látni a látogató.
2. Tegyél bele számot: A számok segítik az információ feldolgozását és kredibilissé teszik a tartalmakat. Próbálj egy számot beletenni a címbe, és nagy valószínűséggel emelkedni fog az átkattintási arány. Ez lehet évszám – ahogyan ennél a posztnál is csináltam -, vagy lehet a cím olyasmi, hogy “17 dolog, amivel elronthatod a bejglit”. A fentebb hivatkozott kutatás szerint a számok akár 36%-kal is növelhetik a CTR-t!
3. legyen pártatlan: Ha már teszel bele számot, próbálj páratlan számot használni, mert az emberi agy sokkal könnyebben jegyzi meg a páratlan, mint a páros számokat. Ha akarod, teszteld le nyugodtan – bár mások már megtették: a “15 marketing fogás 2018-ra” cím kábé 20%-kal több átkattintásra számíthat, mint a “20 marketing fogás 2018-ra”. Persze “a Zombi-apokalipszis 5 holtbiztos jele” mindkettőt simán veri… Íme a találati lista eleje a “SEO tactics” keresésre – micsoda véletlen, hogy mindegyik szám páratlan…
4. Kommunikáljon egy előnyt: A benefit-driven kommunikáció nem új dolog, mégis sokan hagyják ki ezt a title tag-ből. Ne az legyen a cím, hogy mi van a posztban, hanem az, hogy mit nyer vele a látogató. Például: “Légy a keresőoptimalizálás mestere ezzel a 11 title tag fogással”.
5. Tegyél bele évszámot: Mármint az idei évet! Sok találatnál nincs dátum, ezért első látásra nem képes eldönteni a látogató, hogy mennyire friss, vagy éppen elavult a tartalom. Ha van is dátum, az kicsi és szürke – sokkal könnyebb észrevenni a címben szereplő dátumot.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!