Így készíts tartalommarketing vudubabát!

Így készíts tartalommarketing vudubabát!
A tipikus vásárló a tartalommarketing legfőbb múzsája. A Google Analytics elárulja, hogy ki is ő: mi a neme, életkora, hobbija. A Langmár Kommunikáció módszerével magad elé varázsolhatod, és személyre szólóbban Neki írhatod üzenetedet. Többé nem kell a semmiből kitalálnod, hogy kihez szólsz, ha a célközönségedre lősz!

Többé nem kell kitalálnod, hogy kihez szólsz, ha a célközönségedre lősz! Máris pontos információid vannak róla, csak használnod kell ezt az egyszerű tartalommarketing eszközt.

A Haitin gyakorolt fekete mágia, a vudu és a mi mágiánk, az online marketing közös pontja, hogy a „varázsló” előbb babát készít az alanyról, akire hatni kíván. Ez persze nem azt jelenti, hogy tyúkvérbe kellene áztatnod a célközönséged valamelyik tagjának a képmását teliholdkor. De az elv hasonló. Pontosan magad előtt kell látnod a célszemélyt.

Mit szólnál hozzá, ha azt mondanánk, hogy nem te kell hogy megrajzold a fantomképet, hanem csak össze kell állítanod azt, a már rendelkezésedre álló adatokból? Csak mert pont ezt mondjuk.

A kiindulópont: a sikeres tartalommarketing se nem Rólad, se nem a termékedről, hanem elsősorban és mindvégig az Olvasódról kell hogy szóljon. Mert ha marketingszöveget írsz, akkor tudnod kell, hogy a célpiacod nem az egész világ, hanem csak azok az emberek, akiknek a problémájára megoldást tudsz nyújtani.

Ezért az online marketing alapszabálya az, hogy elsősorban nem a terméked fontos. Hanem a leendő vásárlód problématudata. Néha még csak nem is a valódi problémája (például a túlsúly okozta egészségügyi gondok), hanem az a mód, ahogy az illető a saját problémáját értelmezi, és ahogy az őt itt és most érinti. Egyik nyárról a másikra „összementek” a ruhái – hogy a diétaguru példájánál maradjunk.

Ahhoz, hogy ütős szövegeket közölj a témában, amik a szakértői hírnevedet építik, és bizalmat teremtenek irántad a célközönségedben, az ideális vásárlódat képviselő „vudubabával” kell képzeletbeli párbeszédet folytatnod. Ez a dialógus lesz a marketingedben a tartalom. Ha a fájó pontokat megtalálod, és képes vagy a gyógyírt hihetően felkínálni, akkor már le is győzted a minden irányból áradó reklám által kiváltott spontán reakciót, a hárítást.

Honnan tudhatod meg, hogy mi érdekli a célcsoportodat? Milyen problémái vannak, milyen kihívásokkal szembesül? Milyen információkra van szüksége ahhoz, hogy vásárlói döntéseit meghozza? Mert ezekre a kérdésekre kellene válaszolni ahhoz, hogy célzottan értékesíts. Ha pontosan tudod, kihez beszélsz, a tartalommarketing és az értékesítési szövegírás hihetetlenül hatékony lesz. Enélkül azonban vaktában lövöldöznél.

Hírből sokan ismerik, de kevesen néznek rendszeresen bele: a Google Analytics fiókod az, ami megmondja, hogy a tipikus vásárlód férfi vagy nő, hány éves, mi iránt lelkesedik, milyen tartalomtípusokat kedvel, mennyire jártas az újabb technológiákban, és milyen csatornát használ információszerzésre.

Percek kérdése, és a következő három útvonalon összeáll a weboldalad tipikus látogatójáról alkotott robotkép:

1. Google Analytics
→ Közönség → Demográfiai adatok. Itt megnézheted, hogy melyik korosztályhoz tartozik a legtöbb látogatód, illetve hogy inkább a férfiak vagy a nők szeretnek időzni a weboldaladon.

Egyik ügyfelünknél szuper eredményeket értünk el mindössze azáltal, hogy az adatok alapján „nőiesítettük” a tartalmakat. Kiderült, hogy a férfiakat szinte egyáltalán nem érdekelte az, amit kínált.

2. Google Analytics → Közönség → Érdeklődési körök. Kiderül, mi érdekli a leginkább a weboldalad látogatóit. A film vagy a sport? A gasztronómia vagy a legújabb kütyük? Már csak a kedvenc tartalomtípusait, műfajaikat kell összekötnöd saját magaddal. Támpontot adhat ez az adat ahhoz is, hogy milyen stílust várnak el tőled: tegezőset vagy tartózkodóbbat? Romantikust vagy humorosat? Mesélőset vagy lényegretörőt?

Saját tapasztalat (a részleteket persze nem árulhatjuk el): remekül működtek a Csillagok háborúja című filmre vonatkozó utalásokkal megtűzdelt címsorok bizonyos célcsoportnál.

Ha az 1. és 2. megvan, akkor most már csak azt kell megnéznünk, hogy milyen irányból cserkészd be a leendő vásárlódat. Itt az idő megnézni, hogy milyen eszközről szokott belépni az oldaladra:

3. Google Analytics → Közönség → Mobil → Áttekintés. Desktop, mobil vagy tablet? Ha az első a nyerő, nézesd újra át, hogyan teljesít rajta a weboldalad, például az általunk nyújtott webszöveg-átvilágítással. Ha meg a mobil vezet, akkor nem elég csupán mobilra optimalizálni, amit tippként sokan még mindig mondogatni szoktak, holott már rég nem újdonság, hanem alapkövetelmény, hanem fokozott figyelmet kell fordítani a betöltési sebességre, és nem árt egyszerűsíteni a csillivilli, részletgazdag dizájnt.

Vajon hogy néz ki a Te vudubabád, amire a marketingtervedet virtuális beszélgetésként igazítanod kell? Ha megválaszolod ezt a kérdést, akkor az eladásaid száma növekedni fog. Sok sikert!

Langmár Kommunikáció
langmar.hu

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!