
Vissza a múltba
Az utazás új dimenziója, ha nemcsak földrajzilag, de időben is utazunk - visszafelé. Ezt teszi lehetővé a Timelooper szolgáltatása, aminek segítségével az egyes turisztikai látványosságokat megnézhetjük pár száz évvel korábbi állapotukban. A szemüvegben láthatjuk az akkori ruhába öltözött embereket, a környezetet és újraélhetjük azokat a fontos eseményeket, amelyek mútlban történtek.
A látogatók az egyes nevezetességeknél a jegy mellé vehetik meg ezt a szolgáltatást és egy papír headset valamint saját okostelefonjuk segítségével utazhatnak a múltba. Jelenleg Londonban, New Yorkban és Törökországban érhető el a Timelooper, de a cél az, hogy világszerte 100 látványosságnál igénybe vehessük ezt.
![]() |
Time Square, 1945 - a győzelem ünneplése |
A szolgáltatás szépsége, hogy egy már meglévő és népszerű szolgáltatásra kiegészítőként épül rá, tehát az érdeklődőket már nem nekik kell megszerezni, ugyanakkor egy plusz élményt adnak a látogatóknak.
A cég egyébként az oktatás területére is belépett, a Google Expeditions-szel együttműködve diákoknak teszik élőbbé a történelmet, a CNN pedig egy VR sorozatához kérte fel őket, amelyben a 80-as éveket mutatták be.
Járd be a lakásod - mielőtt kész lenne
A Tengio mobilapplikációk fejlesztésével foglalkozik olyan cégeknek, mint például a Gumtree vagy a Groupon. Legújabb fejlesztésük egy VR szimuláció belsőépítészek részére. A szoftver segítségével a tervező megmutathatja az ügyfelének, hogyan néz majd ki a terv az életben. Az ügyfél a VR szevüeget felvéve bejárhatja a leendő lakást, megnézheti az egyes helyiségeket bútorral és anélkül.
![]() |
Be lehet járni a leendő szobát |
A cég 70.000 fontot (~25 millió forintot) költött a szoftver fejlesztésére, amin 6 hónapig dolgoztak, a terméket 2016 végén dobták piacra és az első ügyfelével tárgyalnak. Jelenleg úgy működik a folyamat, hogy a belsőépítész átküldi nekik a terveket, ezt pedig - a megrendelt szolgáltatásoktól függően - 2-12 nap alatt alakítják át virtuális valósággá. A jövőben szeretnék ezt online termékké tenni, amikor nincs szükség egyéni beavatkozásra.
A termék ára a megrendelt szolgáltatások komplexitásától függően 2-5.000 fontnál (~720.000 - 1.800.000 Ft) kezdődik és erre jön még a VR szemüveg megvásárlása, ami kb 1.000 font (360.000 Ft). Felsőkategóriás belsőépítészeket szeretnének megcélozni, akik ezzel plusz élményt adhatnak ügyfelüknek, segíthetik őket abban, hogy elképzeljék a végeredményt, és csökkentik a kifogások, panasz kockázatát is.
Vegyél részt a reklámban
A spektrum másik vége a John Lewis VR játéka, ami karácsonyi reklámját (http://www.johnlewis.com/christmas-advert) kelti életre. A felsőkategóriás áruházlánc karácsonyi filmjét minden évben nagyon várják. Idén a maximumra vették a cukiságfaktort: a család kutyája, Buster végignézi, ahogy az erdő állatai kipróbálják a házigazdák lányának vásárolt meglepetést, egy trambulint. Majd karácsony reggelén Buster még a kislány előtt, elsőként szalad ki a kertbe, hogy ő is ugráljon egy jót.
A reklámfilmre 1 millió fontot (~360 millió forintot) költöttek, és további 6 millió fontot a terjesztésre. Ehhez képest nyilván eltörpül az az összeg, amit arra a VR játékra fordítottak, ami a főbb áruházaikban elérhető. Az érdeklődők a VR szemüvegben egy trambulinon ugrálhatnak a filmben is látott állatokkal. A játékhoz természetesen rengetegen állnak sorba, akik közben a film ihlette plüssállatokból és egyéb ajándéktárgyakból válogathatnak.
![]() |
Részesei lehetünk a reklámfilmnek |
Zseniális húzás, hogy a reklámblokkolások korában itt gyakorlatilag azért jönnek el az emberek a reklámozó céghez, hogy részesei lehessenek a reklámfiljének, sőt! Az ajéndéktárgyak eladásából még extra bevételhez is jut ezzel.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!