1. Vizsgáljuk meg a jelenlegi feliratkozók forrását!
- Meglévő e-mail adatbázisunkból kiindulva és a korábbi látogatottsági adatokat megvizsgálva próbáljuk meg kideríteni, melyek azok a források, ahonnan eddig a legnagyobb számú feliratkozó érkezett.
- A referáló csatornák megtalálásában nagy segítségünkre lehet a Google Analytics, amely megmutatja, honnan érkezett a legtöbb látogató a feliratkozási landing page-ünkre, illetve ezt mindenképp vessük össze legnagyobb vásárlóink forgalmi forrásával. Ezek azonosítása után nem árt megvizsgálni az útvonalakat is, amelyet a feliratkozók bejártak a site-on, mielőtt megerősítették volna e-mail címüket.
A feliratkozók legfőbb forrásai a következőek lehetnek:
- közösségimédia-bejegyzések,
- cikkek és más ingyenes tartalmak,
- organikus keresési találatok,
- fizetett keresési találatok,
- display hirdetések,
- affiliate oldalak,
- promóciók, nyereményjátékok.
Mindenképpen oda érdemes céloznunk, ahonnan a fentiek közül a legtöbb feliratkozót szereztük korábban!
2. Ösztönözzük valamivel feliratkozóinkat!
Az e-mailjeinkre feliratkozók komoly értéket képviselnek számunkra, hiszen ha a korábbi látogatások alkalmával nem is helyeztek terméket kosarukba, a későbbiekben még rábírhatjuk őket a vásárlásra. Éppen ezért nem árt, ha megpróbálunk valamilyen számukra vonzó és legtöbb esetben költséggel járó felajánlással a kedvükben járni.
A legvonzóbb ilyen lehetőségek általában:
- nyereményjátékok,
- ajándék, ingyenes termékminta,
- exkluzív, csak feliratkozóknak járó tartalom,
- kedvezmények és ingyenes kiszállítás,
- hűségprogramok.
Visszajelzések és értesítések
A visszajelzések, esetleg kérdőívek kitöltése, termékről alkotott vélemények megosztásának lehetősége, vagy a játékos kvízek mind-mind lehetőséget biztosítanak számunkra, hogy a későbbiekben értesítést küldhessünk az érdeklődők számára:
- újra készleten lévő áruk megérkezéséről,
- új termékek megjelenéséről,
- új fizikai boltunk megnyitásáról,
- kiszállítási határidők változásáról.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!