Egy 2014 márciusában készült felmérés szerint az Egyesült Államokban az okostelefon és tablet használó felnőtt lakosság 70 százaléka találkozott mobil reklámokkal a vizsgálatot megelőző hónapban. Természetesen a reklám megjelenése még nem garancia a kattintásra és a felhasználók többsége ezt nem is tette meg. Az okostelefon és a tablet userek összevetéséből az is kiderült, hogy az előbbiek gyakrabban (43%) nézik meg a hirdetéseket, mint az utóbbiak (37%).
Egy másik felmérés, amely már több országot is figyelembe vett, azt állapította meg, hogy a különböző felületeken eltérő a kattintási hajlandóság. Bár az applikációkkal több időt töltenek a felhasználók, mint a böngészőkkel, mégis sokkal gyakrabban nézik meg a hirdetéseket a weboldalakon. Az eltérés áltagosan 10 százalék körül mozgott minden vizsgált országban.
Mi lesz azokkal a hirdetésekkel, amelyeket nem néznek meg? Hogyan lehetne a felhasználókat rávenni arra, hogy minél többször lépjenek interakcióba? Egy harmadik felmérésből ez is kiderült. Az esetek többségében ugyanis a megkérdezettek azt válaszolták, hogy a hirdetés nem érdekelte őket vagy irreleváns volt számukra. Ebből pedig az következik, hogy a marketingesek sokkal nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy a valódi célcsoportjaikat megtalálják.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!